نوشتن داستان‌هایی تخیلی و البته اروتیک در مورد سکس خودش و یکی از ستارگان جوان این گروه «هری استایلز» و قرار دادن آنها را روی سایتی به نام «وات پد – Wattpad» با بقیه کاربران و به اشتراک گذاشت. شگفت‌آور اینکه خیال‌پردازی‌های آنا در مورد این خواننده جوان ۸۰۰ میلیون بار خوانده شد و پای کمپانی‌های چاپ و فیلم را به ماجرا باز کرد.








تا همین چندوقت پیش «آنا تاد» صرفا یکی از طرفداران گروه موسیقی پاپOne Direction بود؛ گروهی بریتانیایی متشکل از چهار پسر جوان که بیشتر طرفداران آنها را دختران جوان و نوجوان تشکیل می‌دهند.
اما برخلاف باقی طرفداران او به گوش دادن به آهنگ‌های این گروه اکتفا نکرد؛ نتیجه اینکه حالا بی هیچ تجربه و آموزشی در نویسندگی نه تنها موفق شده قراردادی چند صدهزار دلاری برای چاپ نخستین کتابش توسط یکی از معتبرترین انتشارات جهان ببندد، که کمپانی پارامونت نیز حقوق سینمایی کتابش را خریداری کرده است.
تفاوت آنا با بقیه طرفداران احتمالی گروه این بود که او در اوقات فراغتش شروع کرد به نوشتن داستان‌هایی تخیلی و البته اروتیک در مورد خودش و یکی از ستارگان جوان این گروه «هری استایلز» و آنها را روی سایتی به نام «وات پد – Wattpad» با بقیه کاربران به اشتراک گذاشت. شگفت‌آور اینکه خیال‌پردازی‌های آنا در مورد این خواننده جوان ۸۰۰ میلیون بار خوانده شد و پای کمپانی‌های چاپ و فیلم را به ماجرا باز کرد.
جلد اول داستان‌های آنا با نام «بعد» یا After همین هفته روانه بازار کتاب شده و سه جلد دیگر آن نیز تا زمستان سال آینده به تدریج منتشر خواهد شد؛ در حالی که نویسنده این کتاب خود چنان از این اقبال شگفت‌زده است که می‌گوید برای هضم آن «چند ماهی» فرصت لازم دارد.
وبسایت وات‌پد ـ که آنا نوشته‌هایش را به تدریج نوشته و در آن منتشر می‌کرد ـ در سال

۲۰۰۶ به راه افتاد تا به کاربران معمولی اینترنت و البته نویسندگان و شاعران آماتور امکان به اشتراک گذاشتن نوشته‌ها و نظردادن در مورد آثار یکدیگر را بدهد.

همان طور که انتظار می‌رود در این وبسایت نه خبری از منتقدان ادبی هست و نه ارزش داستانی آثار سنجیده می‌شود، در نتیجه هرکسی آزاد است با استفاده از اپلیکیشن آن و روی گوشی موبایلش هر چه دوست دارد بنویسد و به اشتراک بگذارد.
این وبسایت به علاوه این امکان را به کاربرانش می‌دهد بدون آنکه دچار دردسرهای قانون کپی‌رایت شوند، Fan Fiction بنویسند. این امکان بدین معناست که مثلا طرفداران شخصیت «هری پاتر»، قهرمان محبوب جی.کی. رولینگ، می‌توانند دست به قلم شوند، ماجراهایی با شرکت هری پاتر خلق کنند و آنها را به اشتراک بگذارند.
اگرچه برخی از نویسندگان و صاحبان حقوق آثار چندان دل خوشی از بلاهایی که طرفداران بر سر شخصیت‌های‌شان می‌آورند ندارند؛ در بسیاری از مواقع به این دلیل که «فن فیکشن» نه منبع درآمد که تنها سرگرمی علاقمندان به آثار بوده است، از کنار آن با اغماض گذشته‌اند.
به جز کتاب آنا تاد، مثال دیگری در مورد درآمدزایی «فن فیکشن» می‌توان ذکر کرد: رمان اروتیک ـ «فیفتی شیدز آف گری» در واقع ادامه‌ای بود که نویسنده آن با الهام از شخصیت‌های فیلم و کتاب پرطرفدار «توایلایت» به قلم آورده بود اما نه تنها به بازار کتاب راه یافت که رکورد سرعت فروش را نیز از مجموعه کتابهای هری پاتر ربود و کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی را برای به دست آوردن حق اقتباس سینمایی به رقابت انداخت.
انتظار می رود کتاب آنا تاد نیز مانند این کتاب بیش از هر چیز زنان و دختران جوان را به خود جذب کند.