آنجلینا جولی، بازیگر مطرح سینمای جهان، دو سال بعد از برداشتن پستان‌های خود برای پیش‌گیری از سرطان، این بار، تخم‌دان‌ها و لوله‌های رحم خود را به دلیلی مشابه برداشت.

آنجلینا جولی، بازیگر مطرح سینمای جهان، دو سال بعد از برداشتن پستان‌های خود برای پیش‌گیری از سرطان، این بار، تخم‌دان‌ها و لوله‌های رحم خود را به دلیلی مشابه برداشت.
جولی ۳۹ ساله، روز سه‌شنبه (۲۴ مارچ-۴ فروردین) در یادداشتی که در روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز منتشر کرد، نوشت که این عمل جراحی را در اوایل ماه جاری و پس از آن‌ انجام داده که دکترها متوجه نشانه‌های احتمالی سرطان در او شده بودند.
وی توضیح داده که دو هفته قبل، دکترش با او تماس گرفت و گفت که آزمایش‌های خونش، نشان از “مارکرهای التهابی” دارد که تعدادشان در حال بالا رفتن است و این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از مراحل اولیه‌ی سرطان باشد.
هرچند که بررسی‌های بعدی پزشک جراح آنجلینا جولی مشخص کرد که این موضوع، مساله‌ی نگران‌کننده‌ای نبوده، اما او تصمیم گرفت که عمل جراحی مربوط به برداشتن تخم‌دان و لوله‌های رحم را انجام دهد.
بعد از انجام عمل مشخص شد که یک تومور خوش‌خیم در یکی از دو تخم‌دان این بازیگر وجود داشته اما هیچ نشانه‌ای از سرطان در آن نبوده است.
او دو سال پیش نیز بعد از آن‌که آزمایش خونش نشان داد دارای یک جهش ژن است که احتمال سرطان پستان را در او تا ۸۷ درصد و سرطان تخم‌دان را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد، هر دو پستان خود را برداشت.
وی کمی بعدتر با انتشار یادداشتی فاش کرد که مادر، مادربزرگ و خاله‌اش را به خاطر این بیماری از دست داده است.
آنجلینا جولی در یادداشت تازه‌‌ی خود با تاکید بر این‌که عمل جراحی اخیرش نسبت به قبلی، «ساده‌تر» اما آثارش «شدیدتر» بوده، نوشته: «واقعیت این است که برداشتن تمام نشانه‌های خطر ممکن نیست و من هم‌چنان مستعد ابتلا به سرطان هستم.»
او این یادداشت را این‌گونه به پایان رسانده: «من دیگر قادر نخواهم بود که فرزندان بیشتری به دنیا بیاورم. و انتظار دارم با تغییرات فیزیکی کمی روبه‌رو بشوم. با این وجود، نسبت به اتفاقاتی که در آینده بیفتند، احساس آرامش می‌کنم. نه به خاطر این‌که قوی هستم بلکه به این خاطر که این جزیی از زندگی است. چیزی برای ترسیدن وجود ندارد.»