در واکنش به لغو چندین کنسرت در هفته های گذشته، علی جنتی، وزیر ارشاد ایران، گفت که لغو کنسرت‌هایی که دارای مجوز وزارت ارشاد بوده اند، مورد تایید این وزارتخانه نیست.او تاکید کرد که مسئولان وزارت ارشاد کنسرت‌هایی که برگزار می شوند را با دقت زیر نظر قرار دارند و مجوزهای آنها به دقت صادر می شود.



در واکنش به لغو چندین کنسرت در هفته های گذشته، علی جنتی، وزیر ارشاد ایران، گفت که لغو کنسرت‌هایی که دارای مجوز وزارت ارشاد بوده اند، مورد تایید این وزارتخانه نیست.
او تاکید کرد که مسئولان وزارت ارشاد کنسرت‌هایی که برگزار می شوند را با دقت زیر نظر قرار دارند و مجوزهای آنها به دقت صادر می شود.
به گفته آقای جنتی ترانه، آهنگ و شعر این کنسرت‌ها به دقت بررسی می‌شوند و اجراها پس از بازبینی مجوز دریافت می‌کنند.
هفته گذشته کنسرت علیرضا قربانیدر شهر گلبهار در استان خراسان رضوی و روز گذشته کنسرت سیروان خسروی در بوشهر، با وجود داشتن مجوز رسمی از وزارت ارشاد از سوی مقام‌های قضایی لغو شد.
آقای جنتی در واکنش به لغو این کنسرت‌‌ها گفت: “متاسفانه با توجه به سلیقه های مختلفی که در برخی از شهرستان ها وجود دارد گاهی حساسیت های بی جایی از سوی مقامات قضایی و…دیده می شود که این برخوردها ناشی از این است که برخی فکر می کنند این کنسرت ها با ارزش های دینی متعارض هستند.”
او افزود: “وقتی مجوزی صادر می شود باید همه به قانون تن بدهند و این جور نباشد که یک دستگاه رسمی که مجوزی صادر می کند افراد دیگری به صورت قانونی و غیرقانونی بخواهند با این قضیه برخورد کنند.”

با برگزاری کنسرت سیروان خسروی پیشتر هم مخالفت شده بود

وزیر ارشاد، همچنین با اشاره به اظهاراتی از قبیل انتقادات اخیر احمد علم الهدی امام جمعه مشهد، که گفتهبود “کنسرت، مطرب بازی است”، تاکید کرد: “برخی ائمه جمعه در این باره اظهار نظر می کنند که بیشتر از روی انگیزه های دینی و احساسات مذهبی است”.
علی جنتی افزود: “اما افراد دیگری که این را از راه پایگاه های خبری، فضای مجازی و حتی برخی نشریات تحریک می کنند، انگیزه های سیاسی دارند.”
در سال های اخیر،‌ شماری از کنسرت های موسیقی در شهرستان های ایران با وجود داشتن مجوز از سوی وزارت ارشاد، به دلایل مختلفی از جمله اعتراضات گروه های تندرو و تصمیم گیری مقام های محلی، پیش از اجرا لغو شده است.
این روند، در کنار موانع دیگری که برای برنامه‌های موسیقی ایجاد می‌شود، از جمله جلوگیری از اجرای خوانندگان و نوازندگان زن در ماه‌های گذشته، سیر صعودی چشمگیری داشته است.