اسکارلت جوهانسون بازیگر، مدل و خوانندهٔ پردرآمدترین هنرپیشه زن سینما، تاریخ ساز می شود! اسکارلت چهار بار نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر گوی طلایی شده‌است. او در سال ۲۰۰۶ و برای دومین بار در سال ۲۰۱۳ توسط مجله اسکوایر به عنوان جذاب‌ترین زن زنده دنیا انتخاب شده‌است (او تنها زنی است که دوبار در مجله اسکوایر این عنوان را دریافت کرده‌است). او برنده جایزه افتخاری سزار است.






بر اساس بررسی پر درآمدترین بازیگران سینما توسط وب سایت Mojo، اسکارلت جوهانسون بازیگر زن سکسی و جذاب سینمای هالیوود در صدر پول سازترین زنان سینما قرار دارد.

لیست پردرآمدترین بازیگران سینما برای مدت طولانی در دست مردان قرار داشت و یا به عبارت بهتر مرد-محور بود  و آن هم به خاطر وجود بازیگران محبوب و مشهوری نظیر Samuel L. Jackson, Robert Downey Jr., Tom Cruise, Johnny Depp و دیگران بود، اما به لطف Scarlett Johansson، بازیگر زیبا و جذاب هالیوود، سرانجام به نظر می رسد که این سلطه شکسته شده است.

بر اساس لیست باکس آفیس که توسط وب سایت مطرح Mojo انجام گرفته است، Scarlett Johansson جزء 10 پردرآمد اول سینما قرار گرفته است و توانسته با درآمدی در حدود 3.3 میلیارد دلار از افرادی نظیر Gary Oldman، Robin Williams و Bruce Willis پیشی بگیرد.
نقش بیوه سیاه/ Black Widow که توسط او و در چندین فیلم ساخته شده توسط شرکت Marvel بازی شده است ، بدون شک نقش اساسی در رسیدن او به این مقام داشته است.
به بیان دقیق تر Scarlett Johansson این نقش را در پنج فیلم بازی کرده است، که اولین آنها، فیلم Iron Man 2 (2010) می باشد. و آخرین آنها هم فیلمCaptain America: Civil War هست که تابستان امسال به نمایش در خواهد آمد. این بازیگر همچنین در فیلمهای دیگری نظیر Lucy و The Jungle Book ایفای نقش کرده است.

اگرچه همکاری او با شرکت Marvel نقش بسزایی در میلیاردر شدن او بازی کرده است، اما عاملی که به تبدیل شدن او به یک بازیگر خاص و هیجان آفرین کمک کرده است، بازی متفاوت و یکتای او در هر فیلم می باشد به گونه ای که هیچ کدام از مضامین فیلمهای قبلی در فیلمهای بعدی و جدید او قابل مشاهده نیستند.
Scarlett Johansson با بازی در فیلمهای مستقلی نظیر Don Jon، Her و Under The Skin در صدد تست توانایی های خود می باشد به گونه ای که میتوان نقش او در فیلم Under The Skin را یکی از پر چالش ترین و سخت ترین نقشهای ایفا شده در یک دهه اخیر دانست.

بر خلاف بقیه پول ساز های سینما، که از جایگاه و در آمد خود راضی به نظر میرسند، Scarlett Johansson با پذیرفتن نقشهای پر ریسک به دنبال اثبات خود به عنوان یکی از با استعدادترین و پر شهامت ترین بازیگران سینما می باشد.
از نقشهای آتی او می توان به بازی در فیلمهایی همچون Sing و Ghost in the Shell اشاره کرد.