به گفته شبکه ABC، پخش کننده مراسم زنده اعطای جوایز اسکار ۲۰۱۴، این برنامه با ۴۳ میلیون بیننده در آمریکا به پربیننده ترین مراسم اسکار در ده سال گذشته تبدیل شد.

این دومین بار بود که الن دجنرس مجری اسکار بود

به گفته شبکه ABC، پخش کننده مراسم زنده اعطای جوایز اسکار ۲۰۱۴، این برنامه با ۴۳ میلیون بیننده در آمریکا به پربیننده ترین مراسم اسکار در ده سال گذشته تبدیل شد.
بر اساس وبسایت آمارگیری نیلسن، بینندگان این مراسم که مجری آن الن دجنرس، مجری تلویویزیون و کمدین آمریکایی بود نسبت به سال گذشته ۶.۴ درصد افزایش داشت.

رکورد بیشترین بیننده مراسم اسکار در قرن بیست و یکم با ۴۳.۶ میلیون نفر به سال ۲۰۰۴ باز می گردد که فیلم ‘ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه’ بیشتر جایزه ها را به خود اختصاص داد.
اما رکورد بیشترین بیننده تاریخ اسکار با ۵۵.۳ میلیون نفر مربوط به سال ۱۹۹۸ است که فیلم ‘تایتانیک’ یازده اسکار به دست آورد.
اجرای سال گذشته که بر عهده ست مک فرالین، نویسنده و کمدین آمریکایی بود با انتقادهایی همراه بود و بسیاری از منتقدان می گفتند که شوخی های او “نامناسب” بوده است.

عکسی که نزدیک به سه میلیون بار ریتوییت شد
دومین اجرای الن دجنرس با آنکه شوخی‌هایی مانند سال گذشته نداشت، اما با بازتاب مختلفی رو به رو شده است که به گفته عده ای تلاش سال های پیش برای جذب بینندگان جوانتر در آن دیده نمی شد.
با این حال شرکت نیلسن گزارش کرده که امسال نسبت به سال گذشته یک درصد به بینندگان بین ۱۸ تا ۳۴ سال افزوده شد.
با وجود اظهارات منتقدان، رکودشکنی عکسی که دجنرس همراه با چند ستاره هالیوود روی توییترش گذاشت و نزدیک به سه میلیون بار ریتوییت شد، شاید گواهی بر جذابیت آن نزد جوانترها بوده است.
در بخشی از مراسم الن دجنرس با تلفن همراه خود سراغ مریل استریپ رفت و گفت: تو با ۱۸ بار نامزد شدن رکورددار هستی. بیا عکسی بگیرم و توییت کنیم و رکورد بیشترین ریتوییت را بشکنیم.
هنگام عکس انداختن بازیگران دیگری مثل بردلی کوپر، کوین اسپسی، جولیا رابرتز و جنیفر لورنس هم به این دو نفر پیوستند.
حساب توییتر الن دجنرس پس از این لحظه برای چند دقیقه از دسترس خارج شد.
توییتر اعلام کرده است در هنگام برگزاری مراسم جوایز اسکار ۱۴.۷ میلیون موضوع در رابطه با اسکار در سراسر جهان توییت شده است.