کلاهبرداری آمریکایی که امسال در بیشتر جوایز سینمایی آمریکا موفق بوده، جایزه بهترین مجموعه بازیگران را نیز از انجمن بازیگران سینمای آمریکا دریافت کرد.

بردلی کوپر سازنده کلاهبرداری آمریکایی را “کارگردان بازیگران” خواند

                                                                 
                                                    لایک زنی فیس بوک ما

 توییتر سه پنج را به دوستان خود اضافه کنید

کلاهبرداری آمریکایی که امسال در بیشتر جوایز سینمایی آمریکا موفق بوده، جایزه بهترین مجموعه بازیگران را نیز از انجمن بازیگران سینمای آمریکا دریافت کرد.
در مراسمی که شنبه شب در لس آنجلس برگزار شد، بردلی کوپر، بازیگر این فیلم به نمایندگی از بازیگران دیگر این فیلم مانند جنیفر لارنس، جیمی رانر، کریستین بیل، رابرت دنیرو و ایمی آدامز که همگی روی صحنه حضور یافتند، پشت میکروفن رفت و دیوید او راسل، سازنده فیلم را “کارگردان بازیگران” خواند.

جوایز انجمن بازیگران سینمای که از مهم‌ترین جوایزی است که به بازیگران اهدا می شود، پیش زمینه ای برای جوایز اسکار محسوب می شود.
سال گذشته جایزه برتر این انجمن به فیلم آرگو رسید که اسکار بهترین فیلم را به دست آورد.
هفته گذشته در نوزدهمین مراسم اهدای جوایز منتخب منتقدان فیلم آمریکا کلاهبرداری آمریکایی علاوه بر بهترین مجموعه بازیگران، سه جایزه دیگر نیز به دست آورد.
این فیلم برای ۱۰ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم با رقبای سر سختی مانند جاذبه،گرگ وال استریت و ۱۲ سال بردگی رقابت خواهد کرد.

لوپیتا نیونگ در نخستین نقش آفرینی سینمایی خود حضور پرفروغی داشت

در بخش های دیگر جوایز انجمن ماتیو مک‌کاناهی، برای بازی در فیلم کلوپ مشتریان دالاس جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و کیت بلانشت برای بازی در نقش بلانش در فیلم جاسمین غمگین جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن را گرفت.
لوپیتا نیونگ، بازیگر کنیایی در نخستین نقش آفرینی سینمایی خود جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی در فیلم ۱۲ سال بردگی گرفت. این جایزه در بخش مردان به جی‌رد لیتو بازیگر کلوپ مشتریان دالاس رسید.
در بخش های بازیگران مجموعه تلویزیونی برکینگ بد برای مجموعه بازیگرانش جایزه بخش دراما و خانواده مدرن جایزه بخش کمدی را گرفت.
برایان کرانستون (برکینگ بد) مگی اسمیت (داون‌تاون ابی)، تای برل (خانواده مدرن) و جولیا لوئیس درایفوس (معاون رئیس جمهور Veep) جایزه بهترین بازیگران را در بخش‌های مجموعه‌‌های تلویزیونی کمدی و دراما دریافت کردند.
هلن میرن، بازیگر سرشناس بریتانیایی جایزه بهترین بازیگر زن را در بخش مجموعه‌های کوتاه تلویزیونی برای مجموعه فیل اسپکتور دریافت کرد و مایکل داگلاس جایزه بهترین بازیگر مرد را در بخش مجموعه‌های کوتاه تلویزیونی برای مجموعه پشت چلچراغ به کارگردانی استیون سودربرگ گرفت.
جایزه دستاورد برای یک عمر زندگی هنری امسال به ریتا مورنو، بازیگر پورتوریکویی اعطا شد. این بازیگر ۸۲ ساله که همچنان فعال است، در کارنامه‌اش فیلم های شناخته شده ای چون آواز در باران، داستان وست ساید و سلطان و من دارد.

نوید نگهبان (اول از راست) و نازنین بنیادی بازیگران ایرانی الاصل مجموعه تلویزیونی میهن در مراسم جوایز انجمن بازیگران سینما