برنامه تجلیل از حسین علیزاده، آهنگساز، نوازنده تار و سه تار و پیشکسوت موسیقی اصیل ایرانی که آهنگ فیلم‌ها و نمایش‌های بسیاری را ساخته، به دلیل «بی‌برنامگی انجمن موسیقی خانه تئاتر» منتفی شد.

نهم اردیبهشت ماه تالار شهناز خانه هنرمندان که قرار بود محلی برای تجلیل از حسین علیزاده نوازنده و آهنگساز موسیقی کلاسیک ایرانی باشد به محفلی برای بی احترامی به ریشه های موسیقی کلاسیک ایرانی تبدیل شد.

 
برنامه تجلیل از حسین علیزاده نوازنده چیره دست تار و سه تار و پیشکسوت موسیقی کلاسیک ایرانی که فیلم ها و تئاترهای بی شماری را همچون دلشدگان، گبه و…. را آهنگسازی کرده بود به دلیل بی برنامگی انجمن موسیقی خانه تئاتر و تاخیر نیم ساعته از زمان برگزاری منتفی شد.
 
به گزارش خبرگزاری میراث، برنامه تجلیل از حسین علیزاده قرار بود روز راس ساعت 6 بعد ازظهر توسط انجمن موسیقی خانه تئاتر در خانه هنرمندان به اجرا درآید. این برنامه در حالی منتفی شد که این استاد پیشکسوت موسیقی ایرانی و نامزد جایزه گرمی راس ساعت در برنامه حضور یافت اما تنها مدعو این برنامه به غیر از شاگردان وی، برخی از خبرنگاران و ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر به همراه اعضای انجمن موسیقی این خانه بودند.
  
همه این اتفافات در حالی رخ داد که حتی نماینده ای از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ، انجمن موسیقی و هنرمندان پیشکسوت موسیقی کلاسیک ایرانی حضور نداشتند و علیزاده پس از حضور در برنامه متوجه بی برنامگی ها شده و مجلس را ترک کرد.
 
رئیس انجمن موسیقی خانه تئاتر با رفتن روی سن و با اعلام این که حسین علیزاده به دلیل فشردگی برنامه های کاری و تاخیری که در اجرای این برنامه ایجاد شده سالن را ترک کرد افزود:  «تندیس، هدیه و یک تقدیرنامه به امضای آقای بازیگر (عزت الله انتظامی) و ایرج راد برای این پیشکسوت موسیقی کلاسیک ایرانی در نظر گرفته شده که بعدها به وی اهدا می شود.»
 
این گزارش حاکی است پس از ترک سالن توسط ایرج راد، مخاطبان موسیقی کلاسیک ایرانی سالن را با ناراحتی ترک کردند. عکس های محمدحسن زاده کاس تسنیم از این خانه هنرمندان را در زیر می بینید.