شهاب حسینی با انتشار بیانیه‌ای شدیدالحن به کسانی که از وی به خاطر شرکت در جشنواره‌ی حکومتی فیلم “مقاومت” و در آغوش گرفتن فرمانده “بسیج” انتقاد کرده بودند، حمله کرد.











شهاب حسینی با انتشار بیانیه‌ای شدیدالحن به کسانی که از وی به خاطر شرکت در جشنواره‌ی حکومتی فیلم “مقاومت” و در آغوش گرفتن فرمانده “بسیج” انتقاد کرده بودند، حمله کرد.

این بازیگر ۴۲ساله و مطرح سینمای ایران در بیانیه‌ی خود، منتقدانش را جزو «ابلهان» و «نابخردان» خوانده و در توصیف آن‌ها نوشته: «قشری که با مرام و منش ولگردی وارد فضای وبگردی شده‌اند و با قیقاج در فضاهای مجازی، عملاً این رسانه را به محلی برای عقده‌گشایی‌های حقیرانه، حرف‌های به اصطلاح خاله‌زنکی، ابراز حسادت، وقاحت و تشنج تبدیل نموده‌اند؛ به توهم اینکه محلی از اعراب دارند. در حالی که حتی بی‌وجودتر از آن هستند که نام خودشان را ذیل نوشته‌ها و تحلیل‌های بی‌خردانه‌شان در باب مسائل جاری هک کنند.»
حسینی با دفاع از رفتار خود اضافه کرده: «بنده بر خلاف یک‌سو‌نگری‌های جاهلانه‌ شما که سرمنشاء قضاوت‌های پوچ و تهی از ارزش شماست، اعتدالی آگاهانه و خردمندانه را سرلوحه اندیشه و علت تمام پندار و گفتار و کردار خویش قرار داده‌ام که زیر سایه آن، تعاملی توام با احترام را با تمامی اقشار فکری و سلیقه‌ایِ جامعه‌ای که در آن زیست می‌کنم، برقرار کنم. چرا که به وحدت در عین کثرت ایمان و باور قلبی دارم.»
او در ادامه، جملاتی را از کتاب “قرآن” و “علی” (امام اول شیعیان) نقل کرده و سپس خطاب به منتقدانش نوشته: «چنانچه حرف حساب جهت شنیدن، انتقاد مفید و سازنده در لباسی دوستانه برای بهتر شدن، و راهیابی و راهنمایی داشتید، به گوش جان خریدارم وگرنه، باز به قول مثلی معروف، برای گفتار و اظهارنظرهای سبک‌مغزانه‌تان در باب مسائل و موارد زندگی کاری و روزمره‌ام،‌ تره هم برای‌تان خورد [خَرد] نمی‌کنم.»
نخستین انتقادها از شهاب حسینی پس از آن صورت گرفت که او در بازگشت از فستیوال “کن”، جایزه‌‌ی بهترین بازیگر مرد این فستیوال را به “آستان مبارک آقا امام زمان” تقدیم کرد، آن هم در حالی که پیش‌تر در هنگام دریافت جایزه، آن را به «مردم ایران» اهدا کرده بود.
انتقادها اما زمانی بیشتر شد که حسینی در کمتر از ده روز، ابتدا در فستیوالی در لس‌آنجلس امریکا جایزه‌اش را به بهروز وثوقی، بازیگر مطرح سینمای پیش از انقلاب ایران تقدیم کرد و با وی عکس یادگاری گرفت. او سپس در بازگشت به تهران، در فستیوال فیلم “مقاومت” که با حمایت مالی سپاه پاسداران و “بسیج” برگزار می‌شود، شرکت کرد و محمدرضا نقدی، فرمانده نیروی سرکوب‌گر “بسیج” را به گرمی در آغوش گرفت.