میر حسین موسوی: هرکس می خواهد از حال من باخبر شود، کتاب گزارش یک آدم ربایی را بخواند!

میرحسین موسوی در دیدار اخیری که با خانواده اش داشته و در اعتراض به شرایط دشواری که در آن خودش و خانواده اش قرار دارد به دخترانش گفته است: « به هر کسی که می خواهد از وضع حال من خبردار شود بگوئید که کتاب “گزارش یک آدم ربایی” گابریل گارسیا مارکز را بخواند. »

کتاب مذکور یک توصیف حقیقی از ماجرای گروگان گیری 9 خبرنگار کلمبیایی است . پابلو اسکوبار یکی از قاچاقچیان مواد مخدر در کلمبیاست که گروه بزرگی در کشور را رهبری می کند . او برای تسلیم شدن خودش شرایطی گذاشته و برای آنکه دولت را تحت فشار قرار دهد 9 خبرنگار که اکثرا ارتباط نزدیکی با رئیس جمهور را دارند می رباید ….. مارکز این کتاب را با مصاحبه با این افراد تنظیم نموده است .  یکی از معروفترین جملات این کتاب را هم برایتان می نویسم: « شادی عشق برای این ساخته نشده است که با لالایی اش به خواب روی ، بلکه برای این است که باز هم به مبارزه ادامه دهی . »

 
 
گابریل خوزه گارسیا مارکِز (به اسپانیایی Gabriel José García Márquez ) (زاده در دهکدهٔ آرکاتاکادرمنطقهٔ سانتامارا در کلمبیا) رمان نویس، روزنامه‌نگار، ناشر و فعال سیاسی کلمبیایی است. او بین مردم کشورهای آمریکای لاتین با نام گابو یا گابیتو (برای تحبیب) مشهور است و پس از درگیری با رییس دولت کلمبیا و تحت تعقیب قرار گرفتنش در مکزیک زندگی می‌کند.