هنرمند سرشناس بریتانیایی که با نام مستعار بنکسی و با پنهان کردن هویت خود کار می کند، یکی از مشهورترین آثار خود را در سومین سالگرد جنگ سوریه بازسازی کرده است.

بنکسی تصویر دختر سوری با بادکنک (راست) را بر اساس اثر دیگرش
در سال ۲۰۰۲ خلق کرده است

هنرمند سرشناس بریتانیایی که با نام مستعار بنکسی و با پنهان کردن هویت خود کار می کند، یکی از مشهورترین آثار خود را در سومین سالگرد جنگ سوریه بازسازی کرده است.
روز ۱۳ مارس تصویر دختر روسری به سر سوری با بادکنک قرمز در چندین مکان مهم دنیا، از جمله برج ایفل و ستون نلسون در میدان ترافالگار لندن به نمایش در می آید.
این تصویر جدید بخشی از تبلیغات کمپین “با سوریه” ( #withsyria) است که تجمع هایی را در دنیا در حمایت از قربانیان درگیری های سوریه برگزار می کند.
دختر سوری و بادکنک بر اساس یک تصویر شابلونی (نقاشی با اسپری) از بنکسی است که نخستین بار در سال ۲۰۰۲ بر دیواری در لندن دیده شد.
بنکسی در بیانیه ای در وبسایتش، به ۱۵ کودکی اشاره کرده است که بازداشت شدنشان به دلیل خلق گرافیتی هایی در حمایت از دموکراسی، نخستین اعتراضات علیه رژیم اسد را در مارس ۲۰۱۱ برانگیخت.
او نوشته است: “این اعتراضات موجی از خشونت را در سراسر سوریه به راه انداخت و به جنگی داخلی کشیده شد و ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را بی خانمان کرد.”
روز پنجشنبه، در سومین سالگرد آغاز درگیری ها در سوریه، این اثر هنری بنکسی نمایشی جهانی خواهد یافت و در میدان های فراوانی در سراسر جهان، همزمان هزاران بادکنک قرمز به هوا خواهد رفت.
ادریس آلبا، بازیگر و گروه موسیقی بریتانیایی البو (Elbow) به تجمع کنندگان در میدان ترافالگار خواهند پیوست. این تجمع در ساعت ۱۸ به وقت گرینویچ برگزار خواهد شد.
بنکسی با دیوارنگاره هایی که در بریستول و سپس لندن رسم کرد به شهرت رسید و چون دیوارنگاری به دلیل آسیب رسانی به اموال عمومی جرم محسوب می شود، سال‌ها فعالیت پنهانی داشته است.
این هنرمند معترض که مشهورترین هنرمند خیابانی محسوب می‌شود، تاکنون در برابر دوربین‌های عکاسی و تلویزیونی ظاهر نشده و کسی چهره او را ندیده است.
در سال ۲۰۱۱ فیلمی مستندی از او نامزد اسکار بهترین مستند شد.