هیئت طبقه بندی فیلم در کنیا در ماه ژانویه فیلم گرگ وال استریت را به دلیل “صحنه های بیش از حد از برهنگی، سکس،‌ هرزگی، عیاشی و فحاشی” ممنوع کرده است.






مسئولان هیئت طبقه بندی فیلم کنیا به بی بی سی گفته‌اند که ‌ده‌ها نفر از قاچاقچیان نسخه‌های غیرقانونی فیلم توقیف شده گرگ وال استریت در کنیا دستگیر شده‌اند.
هیئت طبقه بندی فیلم در کنیا در ماه ژانویه فیلم گرگ وال استریت را به دلیل “صحنه های بیش از حد از برهنگی، سکس،‌ هرزگی، عیاشی و فحاشی” ممنوع کرده است.
با این وجود بسیاری از کنیایی‌ها تاکنون این فیلم را روی نسخه‌های غیرقانونی، که در دی وی دی فروشی‌های کوچک به مبلغ حدود ۵۷ سنت (۳۵ پنس) فروخته می شود،‌ تماشا کرده‌اند.
بازداشت شدگان ممکن است با جریمه نقدی تا ۱۱۶۰ دلار یا چندین سال حبس روبه رو شوند.
فیلم تازه مارتین اسکورسیزی درباره زندگی جوردن بلفورت و موفقیت و شکستش در دنیای بورس و تجارت در سال‌های دهه ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ در نیویورک است.
به گفته ایوا مبونی، از مسئولان هیئت طبقه بندی فیلم در کنیا، دست کم ۳۰ نفر از قاچاقچیان در کمتر از یک ماه بازداشت شده‌اند. این بازداشت‌ها در پی تلاش مستمر برای توقف توزیع فیلم‌های ممنوعه در کنیا صورت گرفته است.
خانم مبیونی به بی بی سی گفت: “ما این کار را به خاطر کودکان و زنانمان می‌کنیم. آیا ما قرار است اینها را به خاطر لذت جنسی نشان دهیم؟”
امانوئل ایگونزا،‌خبرنگار بی‌بی‌سی در امور آفریقا می‌گوید که فروش دی‌وی‌دی‌های قاچاق به صورت زیرزمینی در شهرهای بزرگ کنیا تجارتی رو به رشد و پرسود است.
بیشتر قاچاقچیان، که قرار است به زودی در دادگاه محاکمه شوند، از اهالی شهرهای نایروبی،‌ مومباسا، ناکورو و ادورت هستند. آنها ممکن است به حبس تا سقف پنج سال محکوم شوند.
توزیع کنندگان فیلم و سالن‌های اصلی سینما در کنیا به حکم توقیف فیلم گرگ وال استریت اعتراض کرده‌اند. این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم است. همچنین لئوناردو دی کاپریو، بازیگر نقش اول این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول است.
خانم مبونی گفته است:‌ “اگر توزیع کنندگان فیلم، بخش‌هایی را که ما با آن راحت نبودیم حذف می‌کردند،‌ امکان اکران و پخش آن وجود داشت. اما آنها حاضر به پذیرش توصیه‌های ما نشدند و ما دیگر انتخابی نداشتیم.”