دوازده زن بالای ۴۵ سال مشهور در عرصه هنر و سینما که همگی روی دو مساله اتفاق نظر دارند: به بوتاکس و جراحی زیبایی نه گفته اند و در عین حال زیبا و استثنایی هستند.








در تلگرام به کانال سه پنج بپیوندید تا از تازه‌ترین مطالب آن باخبر شوید:



برگردان: لیلا دونده
دوازده زن بالای ۴۵ سال مشهور در عرصه هنر و سینما که همگی روی دو مساله اتفاق نظر دارند: به بوتاکس و جراحی زیبایی نه گفته اند و در عین حال زیبا و استثنایی هستند.
۱.     جولین مور، ۵۳ سال
این ستاره ظریف موشرابی که نقش یک فاحشه را در فیلم    “Boogie Nights” ایفا کرد، به حفظ زیبایی طبیعی و پذیرش پا به سن گذاشتن و پیری، معتقد است. او می گوید به جز چند استثنا ، جراحی پلاستیک روی صورت همه آنهایی که انجامش داده اند، دیده می شود. جولین می گوید فلسفه زندگی به طول عمر ، مسیر و سفری بستگی دارد که ما در این سالها طی می کنیم .
۲.     جیمی لی کرتیس، ۵۶ سال
ستاره سابق سریال  ترسناک  “scream queen” که ورودش را به عرصه سینمادر سال ۱۹۷۸ با فیلم وحشتناک هالووین آغاز کرد، با ترسی که اخیرا در همه زنان از پیرشدن به وجود آمده، مخالف است. او در وبلاگش گفته است که پیر شدن شیوه ناب تکامل بشری است. همه ما روزی کهن سال می شویم، پا به سن می گذاریم، بدنهایمان شل و آویزان می شود و از دنیا می رویم.
2
۳.     لورن هاتن، ۷۱ سال
فاصله بین دو دندان پیشین لورن، مانعی برای درخشیدن وی در دنیای مد نشد. عکس او اکنون روی جلد مجلات چاپ می شوند. لورن پا به سن گذاشتن را با آغوش باز پذیرفته و آن را به هر عمل جراحی زیبایی ای ترجیح می دهد. او می گوید چروکهای ما مدالهایی هستند که برای عبور از مراحل مختلف زندگی گرفته ایم. این چین و چروکها نماینده هر آنچه بر ما رفته است، هستند و زمانی که من زیر بار تیغ جراحی روم، دیگر نخواهم دانست که خود واقعیم کیست.
3
۴.     جولیا رابرتز، ۴۷ سال
جولیا رابرتز که تا کنون یازده مرتبه در فهرست ۵۰ زن زیبای دنیا قرار گرفته است، زمانی ضروری بودن بوتاکس  را قبول داشت. اما وقتی با سندروم صورت یخزده (frozen Face Syndrom)، یعنی عدم توانایی حرکتی ماهیچه هایی که به آنها بوتاکس تزریق شده است، آشنا شد،  از این اقدام منصرف شد. او می گوید من سه فرزند دارم و آنها باید احساسات  من  را دقیقا در همان زمانی که از ذهنم می گذرد،  روی صورتم ببینند.
4
۵.     دیانا کیتون، ۶۸ سال
او که در فیلم آنی هال تماشگرانش را حسابی می خنداند و در پدر خوانده جدی و عبوس است، هنوز درباره جراحی زیبایی مردد است. دیانا می گوید هنوز نمی داند که می خواهد وارد این مقوله شود یا نه؟ او اضافه می کند مساله اصلی این است که مهم نیست ما چه می کنیم چون به هر حال پیر می شویم و عمر جاودانی نداریم. مهم این است که چگونه با پیری کنار می آییم و احساس خوبی نسبت به خودمان داریم.
5
۶. اینس دو لا فرسانژ، ۵۷ سال
این مدل و طراح پاریسی می گوید که فقط به چهار نکته مهم در زیبایی اش اهمیت می دهد. کرم روز، کرم زردآلو ناخن، اجتناب از آفتاب و خواب زیاد. بوتاکس و جراحی پلاستیک به این زودی در این لیست قرار نخواهند گرفت. اینس می گوید من از اینکه به خاطر جراحی زیبایی خودم را نشناسم خیلی می ترسم.
6
۷.     استیوی نیکز، ۶۶ سال
برخلاف کوکائین و سایر مواد مخدر، استیوی خواننده فلیت وود مک تصمیم گرفت که دیگر هیچ وقت سراغ بوتاکس نرود. او می گوید بوتاکس همه را شکل فرزندان شیطان می کند و برای تکرار این عمل باید مرا به تخت ببندید.
7
۸.     اما تامسون، ۵۵ سال
چند سال ییش اما و دوست و هموطن برنده آکادمی اسکارش، کیت وینسلت، اتحادیه بریتانیایی ضد جراحی پلاستیک را تاسیس کردند و قول دادند که هرگز جراحی پلاستیک یا بوتاکس انجام ندهند. اما می گوید این کارها اصلا عادی و طبیعی نیستند و فرهنگی که این مسائل را طبیعی جلوه می دهد، خود غیر طبیعی است.
8
۹.     سلما هایک، ۴۸ سال
ستاره زیبای مکزیکی مدتی است در برابر  وسوسه بوتاکسی که تهیه کنندگان متعفن هالیوودی در او ایجاد می کنند، مقاومت می کند. او می گوید فرض کنید مدتی بیمار شوید و نتوانید حرکت کنید. چه بلایی سر ماهیچه هایتان می آید. در بوتاکس برای عضلات صورت همین اتفاق خواهد افتاد و ماهیچه های صورت که به علت تزریق بوتاکس تحرک ندارند، تحلیل می روند. و سایر عضلات باید این کمبود را جبران کنند.
9
۱۰. شارلوت رملینگ، ۶۸ سال
هنرپیشه معروف بین المللی، که به زود پنجاهمین سالگرد حضورش در صحنه سینما را جشن می گیرد، به زنانی که به جراحی زیبایی فکر می کنند، توصیه می کند تا صبور باشند.  او در مصاحبه ای می گوید: باید صبر کنید. همیشه لحظه ترسناکی وجود دارد که چهره شما شروع به تغییر می کند و همان موقع است که جراحی را در نظر می گیرید، اما اگر آن تغییر را بگذارنید و بپذیرید، بعد از مدتی مثلا۱۰ سال متوجه می شوید که به چهره جا افتاده تان عادت کرده اید.
10
۱۱. سیگورنی ویور، ۶۵ سال
سیگورنی که تا کنون نامزد سه جایزه اسکاربوده است ، با اشاره به فیلم بیگانه که ایفاگر نقش اول آن بوده است می گوید بوتاکس برایش سخت تر و ترسناکتر از جنگیدن دربرابر یک قاتل فضایی است. او در مصاحبه ای خاطر نشان کرده است که از پیر شدن خوشش می آید و معاشرت با  زنان سالخورده که سرشار از زندگی باشند همیشه برایش الهام بخش بوده است. من هیچ وقت شکسته شدن چهره آدمها را نمی بینم چرا که به شخصیت آنها توجه می کنم.
11
۱۲. جودی فاستر، ۵۲ سال
جودی که از خردسالی ستاره سینما بوده و دو بار هم برنده اسکار شده است، هیچ تمایلی به جراحی زیبایی ندارد. او به اعتماد به نفس و پذیرش خود اعتقاد دارد و می گوید ترجیح می دهد دیگران درباره اش بگویند وای چه دماغ زشتی دارد تا اینکه وای چقدر دماغش زشت عمل شده است.
12