ناصر تقوایی روز گذشته در حاشیه اکران فیلم ‘ناخدا خورشید’ در پردیس سینمایی قلهک درباره سیاست‌های اکران فیلم در حوزه هنری که باعث اعتراض سینماگران زیادی شده است،گفت: به نظر من امروز سینمایی وجود ندارد که حوزه هنری بخواهد با سیاست هایش به آن آسیبی بزند.Naser-tagvayeh
او درباره آخرین فیلم ناتمام خود “چای تلخ” هم گفت: پرونده این فیلم شش سال قبل بسته شد و وقتی دو سال پس از قرارداد نویسنده با تهیه کننده، فیلمی ساخته نشود حقوق آن قانونا متعلق به تهیه کننده است و در حال حاضر اگر کسی بخواهد این فیلم را بسازد،باید از من اجازه بگیرد.
تقوایی افزود: متاسفانه دیگر امکان تولید این فیلم وجود ندارد و خود من هم قطعا آن را نخواهم ساخت. چون بازیگر اصلی من که برای این فیلم مناسب بود مرتضی احمدی بود که اکنون دیگر از نظرجسمانی توانایی بازیگری ندارد.ضمن این که بازیگرانی که ایفاگر نقش چهار کاراکتر اصلی فیلم بودند،حالا سنشان بالا رفته و دیگر مناسب این فیلم نیستند.
سازنده “ای ایران” تصریح کرد: متاسفانه تهیه کننده این فیلم آقای حاجی میری تنها به پولی که از این پروژه نصیبش می شد توجه داشت و اصلا دید هنری برای ساخت این کار در ایشان موجود نبود. اخبار جسته گریخته ای هم که از گوشه و کنار در مورد تولید مجدد این پروژه منتشر می شود، راه به جایی نخواهد برد.