Image 1 شواهد و قرائنی که نشان میدهد دزدی از خانه نسرین ستوده با هماهنگی مامورین امنیتی انجام شده استنسرین ستوده با انتشار این نامه خاطر نشان ساخت که مسئولیت هر گونه اقدامی علیه خود و خانواده اش متوجه آن قوه به عنوان قوه ای است که باید حافظ جان و مال شهروندان صرفنظر از اعتقادات، رنگ، نژاد، قوم، مذهب و جنسیت باشد.


                                   توییتر سه پنج برای مطلب فرهنگی و هنری








Image 1 شواهد و قرائنی که نشان میدهد دزدی از خانه نسرین ستوده با هماهنگی مامورین امنیتی انجام شده است
پس از آنکه خانه نسرین ستوده در غیابش مورد دستبرد و یورش قرار گرفت، او در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه تحت عنوان“سرقت از خانه‌ام را شناسایی کنید” نوشت، که روز گذشته در سایت‌های خبری منتشر شد.
نسرین ستوده با انتشار این نامه خاطر نشان ساخت که مسئولیت هر گونه اقدامی علیه خود و خانواده اش متوجه آن قوه به عنوان قوه ای است که باید حافظ جان و مال شهروندان صرفنظر از اعتقادات، رنگ، نژاد، قوم، مذهب و جنسیت باشد.
در نامه نسرین ستوده به رییس قوه قضاییه آمده است: بدینوسیله به اطلاع می رساند, منزلم درتاریخ جمعه ۶ دی‌ ۱۳۹۲ مورد دستبرد عده‌ای سارق قرار گرفت و کلیه ی طلا‌های موجود در منزل و از جمله طلاهای امانتی مورد سرقت قرار گرفت. قصد آن ندارم سرقت مذکور را به نیروهای امنیتی نسبت دهم، اما حجم حملات و هجوم لفظی که طی هفته‌های اخیر علیه من وخانواده‌ام صورت گرفته است ، این حق را به من می دهد که سرقت مذکور را به کسانی نسبت دهم که اینجانب را ” مخالف” خود می دانند.
بولتن نیوز یکی‌ از سایت هایی که توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی‌ گردانده میشود در تاریخ ۱۹ آذر ۱۳۹۲ یعنی ١٧ روز قبل از حمله به خانه نسرین ستوده گزارشی تحت عنوان “درگذشت نلسون ماندلا بهانه ای جدید برای فرار عناصر ضدانقلاب از محکومیت” منتشر نمود، و گرد هم آمدن جعفر پناهى و نسرین ستوده به همراه مادران صلح روز شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ با در دست داشتن شاخه گل جهت گرامی داشتن خاطره نلسون ماندلا رهبر ضد آپارتاید مردم آفریقای جنوبی در مقابل سفارت آن کشور و امضای دفتر یاد بود بعد از دیدار با سفیر آفریقای جنوبى را، “نقشه‌ای مذبوحانه‌ برای فرار از ایران ” معرفی‌ کردند.
بولتن نیوز نوشته است:
“مدیر یکی از سایت های مدعی حقوق بشر (سپیده دم) که ارادت خاصی نیز <به> شیرین عبادی دارد در مطلبی که آن را در صفحه فیس بوکش منتشر کرد خواستار برداشته شدن ممنوعیت خروج از کشور نسرین ستوده و جعفر پناهی شده است که چندی پیش به دلیل رافت اسلامی دوران محکومت زندان آن ها بخشیده شده است تا این دو تن بتوانند در مراسم خاکسپاری نلسون ماندلا به آفریقای جنوبی پرواز کنند و پیام آور صلح و دوستی‌ مردم ایران شوند.
البته این اقدامات مذبوحانه عناصر ضدانقلاب برای فراری دادن این دو محکوم امنیتی از اولین روزهای آزادیشان به بهان اجازه خروج از کشور برای دریافت جایزه اش از پارلمان اروپا شروع شد و با اخذ پناهدگی در کشورهای مختلف همچنان ادامه دارد”
رضا خندان همسر نسرین ستوده لحظاتی پیش ( ۳ بعد از ظهر پنجشنبه ۱۲ دی‌ ۱۳۹۲ – به وقت تهران ) مجددا به تشریح حادثه سرقت پرداخت و در صفحه فیس‌بوک خود نوشت:
” علاوه بر مجازات خانوادگی،
دستبرد یا سرقت سیاسی شیوه‌ای است که علاوه بر وارد کردن ضربه ی مالی به افراد مورد نظر, هدف دیگری را هم دنبال می کند. و آن ایجاد ترس است. گاهی هدف اصلی وارد کردن ضربه‌های مالی است و گاهی هدف اصلی ایجاد ترس است.
در بیشتر وقت‌ها به دلیل نبود دلیل قطعی, فربانیان این نوع دستبردها امکان اثبات این که دستبرد سیاسی است را ندارند. اما چیزی که مسلم است این است که در چنین مواردی پیگیری نکردن موضوع توسط نهادهای مربوطه به نوعی همراهی با عاملین محسوب می شود.
همین چند ماه پیش بود که خانه ی یکی دیگر از زندانیان عقیدتی – سیاسی هم بند نسرین مورد دستبرد قرار گرفت. از خانه خانم مهوش شهریاری بنا به گفته ی خانواده‌اش رقمی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان پول و انواع سکه و طلا و چیزهای قیمتی به سرقت رفت.
که سکوت و عدم پیگیری جدی نهادهای مربوطه همچنان ادامه دارد. “
پیشنهاد سهیل پرهیزی، مدیر مسول سایت سپیده دم که با استناد به این گفته نلسون ماندلا ” آزادی صرفا رها شدن از غل و زنجیر نیست، بلکه زندگی کردن همراه با احترام و رعایت حق دیگران است ” در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۲ مطرح شده بود و در سایت بولتن نیوز مورد اشاره قرار گرفته را میتوانید در اینجا  زیر بخوانید.
لازم به ذکر است، عکس سهیل پرهیزی در کنار شیرین عبادی که در گزارش بولتن نیوز به آن اشاره شده،  ۳ سال پیش در دسامبر ۲۰۱۰ هنگامی که نسرین ستوده در اعتصاب غذا به سر می‌برد، در تحصنی که فعالان حقوق بشر برای هشدار در مورد وضعیت نسرین ستوده، در میدان “ملت ها “ی شهر ژنو سوئیس مقابل مقر دائمی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گرد هم آماده بودند، گرفته شد.
یک ماه پیش در تاریخ ۱۲ آذر ۱۳۹۲ حشمت طبرزدی از پایه گذاران جبهه متحد دانشجویی در صفحه فیس‌بوک رسمی‌ خود مطلبی با عنوان “دور جدید سرکوب‌ها شروع شد” در رابطه با “برخورد هشدار آمیز به برخی فعالان سیاسی از طریق تصادف‌های ساختگی و اقداماتی از این دست که رو به گسترش است” منتشر نمود.
لطفا این گزارش را حتما بخوانید