بهرام رادان، بازیگر سینمای ایران، با ارسال نامه‌ای به حسین شریعتمداری، به طور رسمی از توییتش درباره‌ی ازدواج هم‌جنس‌گرایان در امریکا عذرخواهی کرد.







تقاطع: بهرام رادان، بازیگر سینمای ایران، با ارسال نامه‌ای به حسین شریعتمداری، به طور رسمی از توییتش درباره‌ی ازدواج هم‌جنس‌گرایان در امریکا عذرخواهی کرد.
در این نامه که در شماره‌ی روز پنج‌شنبه (۲ تیر-۱۱ جولای) کیهان چاپ شده، رادان تاکید کرده که نظر منتشرشده‌اش در فضای مجازی درباره‌ی رأی دیوان عالی امریکا مبنی بر قانونی شدن ازدواج هم‌جنس‌گراها در این کشور، «اشتباه بوده و در شأن مردم ایران نبوده است».
او با بیان این‌که «از این بابت عذرخواهی می‌کند»، اضافه کرده: «در مملکتی آب حیات می‌نوشیم که ازدواج، سنت پیامبر و امری پسندیده است. قوانین امریکا هیچ محلی از اعراب در جمهوری اسلامی ایران ندارد و در کشور ما صراحتاً ازدواج همجنسگراها امری است قبیح و ناموزون با شرع و عرف و قانون.»
این بازیگر ۳۶ ساله درباره‌ی توضیح پیشین خود که در آن، بازتاب توییتش در “برخی” وب‌سایت‌ها را “حرکت غیرمسوولانه” و “آب به آسیاب دشمن ریختن” توصیف کرده بود، نیز گفته که منظورش «رسانه‌های بیگانه خارج از کشور بود که منتظر فرصت هستند تا از یک هنرمند وطنی نماد مخالفت و جدایی‌طلبی بسازند».
بهرام رادان در روز قانونی شدن ازدواج هم‌جنس‌گرایان در امریکا (۲۶ ژوئن-۵ تیر)، رای دیوان عالی این کشور در این خصوص را به اندازه لغو برده‌داری، “تاریخی” خوانده بود. او هم‌چنین نقش باراک اوباما را در این اتفاق با نقش آبراهام لینکلن، رییس جمهور امریکا در زمان لغو برده‌‌داری مقایسه کرده بود.
هرچند که رادان این توییت را پس از مدتی از صفحه‌ی خود حذف کرد، اما انتشار گسترده‌ی آن در رسانه‌های نزدیک به حکومت ایران که با متهم شدن او به حمایت از هم‌جنس‌گرایان همراه بود، باعث شد تا این بازیگر ۳۶ ساله، یادداشتی را به خبرگزاری‌ها بفرستد و در آن از این اتهام اعلام برائت، و از مواضع پیشین خود عقب‌نشینی کند.
با این وجود، روزنامه “کیهان” که به حامیان تندروی رهبر جمهوری اسلامی تعلق دارد، در شماره‌ی روز چهارشنبه (۱۰ تیر-۱ جولای) خود نوشت که رادان در توضیحش، «نه تنها نسبت به حمایت از اوباما و تصویب قانون ازدواج همجنس‌بازان [هم‌جنس‌گرایان] عذرخواهی نکرد بلکه به شماتت رسانه‌ها بابت انتشار نظرش حمله کرد».
این روزنامه، هم‌چنین با انتقاد از نصب تصاویر بهرام رادان در بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر تهران و نیز سکوت “مدعی‌العموم” در خصوص اظهارات او، تاکید کرده بود که «ممنوع از کار کردن» و «حذف تصاویر» این بازیگر از اتوبان‌ها، «حداقل کاری است که در این رابطه ملت مسلمان ایران انتظار دارند».