مارگارت اتوود،‌ جومپا لاهیری و النور کاتن (برنده جایزه بوکر ۲۰۱۳) از جمله رمان نویسانی اند که تازه ترین آثارشان نامزد جایزه داستانی زنان بیلیز شده است.این جایزه که پیش از این به جایزه اورنج شناخته می شد، از زنانی که به زبان انگلیسی می نویسند تقدیر می کند.

داوران جایزه بیلیز فهرست اولیه نامزدها شامل ۲۰ اثر را انتخاب کرده اند

مارگارت اتوود،‌ جومپا لاهیری و النور کاتن (برنده جایزه بوکر ۲۰۱۳) از جمله رمان نویسانی اند که تازه ترین آثارشان نامزد جایزه داستانی زنان بیلیز شده است.
این جایزه که پیش از این به جایزه اورنج شناخته می شد، از زنانی که به زبان انگلیسی می نویسند تقدیر می کند.
نامزدهای سال ۲۰۱۴ شامل چهار نویسنده بریتانیایی و هفت نویسنده آمریکایی و نویسندگانی از ایرلند، کانادا و نیجریه اند.
هلن فریزر،‌ از داوران این جایزه، گفت که فهرست اولیه نامزدها “کتابهایی شدیدا خواندنی، نفس گیر،‌ هوشمندانه و غافلگیرکننده” دارد.
خانم فریزر گفت:‌ “داوران احساس می کنند این مجموعه، منتخبی عالی از کتاب هایی با کیفیت بالاست، کتابهایی که می خواهی به اصرار به دوستت بدهی بخواند،‌و داورها دقیقا همین کار را کرده اند.”
هیئت داوران به ریاست هلن فریزر شامل ماری بید، استاد دانشگاه، سوفی راورت، مجری خبر، و کایتلین موران،‌ نویسنده و ستون نویس می شود.
مارگارت اتوود،‌ نویسنده کانادایی با چهاردهمین رمان خود،‌ مادادام، و النور کاتن، نویسنده متولد نیوزبلند هم با دومین رمانش “پرفروغ ها” که برنده جایزه بوکر ۲۰۱۳ شد،‌ از دیگر نامزدها هستند.
جومپا لاهیری،‌ نویسنده برنده جایزه پولیتزر ۲۰۰۰،‌ با تازه ترین رمانش The lowland (که نامزد بوکر ۲۰۱۳ بود) نامزد این جایزه شده است.
چیما ماندا آدیچی که با رمان آمریکانا و سوزان برن،‌ که با رمان سگ های لیتلفیلد نامزد شده است، در سالهای گذشته برنده جایزه اورنج بوده اند.
نام فاتیما بوتو، خواهرزاده بی نظیربوتو،‌ نخست وزیر اسبق پاکستان هم با نخستین رمانش “سایه ماه هلالی” در فهرست اولیه جایزه بیلیز دیده می شود.
سال گذشته خانم ای ام هومز،‌ نویسنده آمریکایی موفق شد با رمان “باشد که بخشوده شویم” در رقابت با هیلاری منتل، برنده دو جایزه بوکر، پیروز شود و جایزه بیلیز را به خانه ببرد.
خانم هومز پنجمین نویسنده آمریکایی بود که به صورت پیاپی جایزه سالانه ۳۰ هزاردلاری را برد.
شرکت لیکورسازی بیلیز سال گذشته حمایت مالی این جایزه را بر عهده گرفت. این جایزه که در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد تا سال ۲۰۱۲ مورد حمایت مالی توسط شرکت ارتباطاتی اورنج بود.
فهرست نامزدهای نهایی روز ۷ آوریل امسال اعلام می شود و برنده در روز ۴ ژوئن در رویال فستیوال هال لندن اعلام خو.اهد شد.