“اریو وارگاس یوسا”، نویسنده اهل پرو، برنده جایزه نوبل ادبیات که تابعیت اسپانیایی دارد، در تظاهرات بارسلون، روز یکشنبه ۱۶مهر/ ٨ اکتبر ٢٠۱٧ که در مخالفت با استقلال کاتالونیا برگزار شد، سخنرانی کرد.

“اریو وارگاس یوسا”، نویسنده اهل پرو، برنده جایزه نوبل ادبیات که تابعیت اسپانیایی دارد، در تظاهرات بارسلون، روز یکشنبه ۱۶مهر/ ٨ اکتبر ٢٠۱٧ که در مخالفت با استقلال کاتالونیا برگزار شد، سخنرانی کرد.










در تظاهرات روز یکشنبه ۱۶مهر/ ٨ اکتبر در بارسلون در مخالفت با استقلال کاتالونیا، “ماریو وارگاس یوسا”، نویسنده اهل آمریکای جنوبی و برنده جایزه نوبل ادبیات نیز ضمن حضور در آن گفت: «کاتالونیا و اسپانیا از پنج قرن پیش، یکپارچه هستند و هیچ‌کس و هیچ‌چیز نمی‌تواند آنها را از یکدیگر جدا کند».
یوسا همچنین گفته است: «استقلال‌طلبان نمی‌توانند دموکراسی اسپانیا را از بین ببرند».
این نویسنده که اهل “پرو” است اما تابعیت اسپانیا را هم دارد، پیش از این نیز استقلال‌طلبی در کاتالونیا را «بیماری» خوانده بود.
هزاران نفر روز٨ یکشنبه به خیابان‌های شهر “بارسلون” مرکز کاتالونیا آمدند تا مخالفت خود را با استقلال کاتالونیا و نیز حمایت خود را از وحدت اسپانیا نشان دهند.
این راهپیمایی یک هفته پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا انجام می‌شود که طی آن در نتیجه درگیری میان پلیس و رأی‌دهندگان، صدها نفر از مردم زخمی شدند.
روز شنبه ٧ اکتبر نیز ده‌ها هزار نفر در نقاط مختلف اسپانیا از جمله شهر مادرید و بارسلون با شعارهای «وحدت» و «مذاکره» راه‌پیمایی کردند.
اسپانیا در روزهای بعد از برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا، بزرگترین بحران این کشور طی چهل سال گذشته را تجربه کرده است.
در راه‌پیمایی روز یکشنبه٨ اکتبر مردم در حالی که پرچم اسپانیا را در دست داشتند در میدان مرکزی بارسلون جمع شدند.
این راه‌پیمائی در پاسخ به درخواست یک گروه مخالف استقلال کاتالونیا صورت گرفته که شعار «کافی است. به تعقل بازگردیم» را انتخاب کرده است.
این اعتراضات یک هفته بعد از همه‌پرسی استقلال کاتالونیا انجام می‌شود که پیش از آن از سوی “پیگمونت” و دیگر رهبران دولت کاتالونیا برگزار شده بود.
دادگاه عالی اسپانیا با این همه‌پرسی مخالفت کرده و دولت این کشور نیز آن را غی قانونی خوانده بود.
نخست وزیر اسپانیا نیز گفت: «دولت تضمین خواهد کرد هرگونه اعلام استقلال به جایی نرسد».
در همه‌پرسی روز یکشنبه گذشته اول اکتبر، حدود ٩٠ درصد شرکت کنندگان، به جدایی این منطقه استقلال‌طلب از اسپانیا رأی مثبت دادند که البته کمتر از نیمی از مناطق انتخاباتی این منطقه موفق به شرکت در همه‌پرسی شدند.