کمیته جوایز مانها در کره جنوبی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که جایزه صلح امسال خود را به محسن مخملباف، فیلمساز ایرانی اهدا می‌کند.محسن مخملباف در کنفرانسی مطبوعاتی در سئول، پایتخت کره جنوبی گفت: “این جایزه به دلیل داشتن عنوان صلح، برای من اهمیت زیادی دارد.”

جوایز مانها سالانه به افراد تاثیرگذار در بخش‌های صلح، خدمات اجتماعی، هنر و ادبیات اهدا می‌شود. این رشته جوایز در سال ۱۹۹۷ میلادی و برای بزرگداشت هان یونگ اون، شاعر کره‌ای پایه‌گذاری شد. او از فعالان مدنی اوایل دهه ۲۰ میلادی، در دوره حاکمیت ژاپن بر کره بود و برای استقلال کشورش فعالیت می‌کرد. مانها نام هنری این شاعر بود.
کمیته جوایز مانها “مقاومت در برابر فشار و جور و داشتن یک زندگی هنرمندانه همچون هان” را دلیل اهدای جایزه صلح سال ۲۰۱۴ مانها به محسن مخملباف اعلام کرده است.
جایزه صلح مانها در سال ۲۰۰۹ میلادی به شیرین عبادی، حقوقدان ایرانی و برنده جایزه صلح نوبل، اهدا شد و محسن مخملباف، دومین فرد ایرانی است که این جایزه را دریافت می‌کند.
نلسون ماندلا، رئیس‌جمهور سابق آفریقای جنوبی و دالایی لاما، رهبر معنوی بوداییان از دیگر افرادی هستند که این جایزه را دریافت کرده‌اند.
توبه نصوح، بایکوت، عروسی خوبان، سلام سینما، گبه، سفر قندهار و باغبان از جمله فیلم‌های محسن مخملباف، فیلمساز ۵۷ ساله ایرانی هستند. او برنده چندین جایزه بین‌المللی از جشنواره‌های هنری است.