پخش مجموعه تلویزیونی «در حاشیه» کار جدید مهران مدیری که پیش از این قرار بود یک سریال نود شبی باشد و تا ماه رمضان ادامه پیدا کند،‌ زودتر از موعد از پیش گفته شده،‌ متوقف خواهد شد.





پخش مجموعه تلویزیونی «در حاشیه» کار جدید مهران مدیری که پیش از این قرار بود یک سریال نود شبی باشد و تا ماه رمضان ادامه پیدا کند،‌ زودتر از موعد از پیش گفته شده،‌ متوقف خواهد شد.
به نوشته خبرگزاری‌های ایران، قسمت‌های پایانی مجموعه «در حاشیه» این هفته روی آنتن می‌رود تا فاز اول این سریال در ۲۷ قسمت به پایان برسد.
گفته می‌شود فاز بعدی این مجموعه پس از ماه رمضان پخش خواهد شد، ‌در حالی که مسئولان صدا و سیما و همچنین عوامل سازنده این سریال طنز، پیش از این صحبتی در مورد فاز‌های مختلف این مجموعه نکرده بودند و قرار بود «در حاشیه» به مدت سه ماه به صورت متوالی روی آنتن شبکه سوم باشد.
بنابر نوشته برخی خبرگزاری‌ها، فاز بعدی این سریال به گونه‌ای طراحی خواهد شد که اتفاقات مجموعه کمتر در محیط بیمارستان رخ دهد و شخصیت‌ها به گونه‌ای دیگر قصه را پیش ببرند که اعتراضات کمتری را از سوی پزشکان در پی داشته باشد.
پیشتر و قبل از شروع پخش مجموعه طنز مهران مدیری در مورد قشر پزشک در جامعه ایران،‌ تصویربرداری این سریال برای مدتی متوقف شده بود.
تصویربرداری این مجموعه با نام اولیه «اتاق عمل» در ماه‌های پایانی سال ۹۳ آغاز شد اما پس از مدتی به خاطر بروز برخی حاشیه‌ها، متوقف و با تغییر در متن، دوباره از سر گرفته شد.
جالب این که این توقف و تغییرات هم باعث نشد تا از حساسیت‌ها نسبت به این سریال کاسته شود و در روزهای پایانی سال ۹۳، وزیر بهداشت و درمان،‌ با نوشتن نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیمای ایران، پیشاپیش نسبت به پخش این مجموعه ابراز نگرانی کرد.
در نامه حسن هاشمی، وزیر بهداشت به محمد سرافراز، ‌رئیس سازمان صدا و سیما آمده بود: «نگرانی عمده این‌جانب این است که تصویر کلی حاصل از این سریال از بیمارستان، پزشک، پرستار و سایر اجزای نظام سلامت در ذهن مخاطب، نمایی غیرقابل اعتماد، ناامیدکننده و آکنده با انواع ناهنجاری‌ها و فسادها باشد. این در حالی است که علی‌رغم همه اشکالات موجود، بدون شک نظام سلامت و جامعه پزشکی ایران یکی از موفق‌ترین نظام‌های سلامت در منطقه و حتی جهان است که بیان مقام معظم رهبری، مهر تأییدی بر آن است.»
نامه وزیر بهداشت، واکنش مدیر شبکه سوم تلویزیون ایران را در پی داشت. غلامرضا میرحسینی، مدیر این شبکه در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر، اعلام کرد: «دوستان و عزیزان اجازه دهند تا سریال به پخش برسد و بعد مردم خود بهترین قضاوت را خواهند داشت… مخاطبان خود بهترین نظارت‌کنندگان هستند… مخاطب به کارهایی از این دست که در راستای طنز قرار دارد با همین بینش، نگاه خواهد کرد.»
اما پس از پخش مجموعه «در حاشیه» از ششم فروردین ماه ،‌نه تنها از میزان اعتراضات کاسته نشد، ‌بلکه برخی از اعضا و گروه‌های مرتبط و متعلق به جامعه پزشکی ایران با نگارش نامه‌های مختلف و تهدید به اعتراض و راهپیمایی،‌ مخالفت خود را نسبت به چگونگی نمایش قشر پزشکان در این مجموعه طنز نشان دادند.
«در حاشیه» ‌به نوعی بازگشت مهران مدیری به تلویزیون ایران پس از ۶ سال محسوب می‌شد. مدیری در این سال‌ها به شبکه نمایش خانگی روی آورده بود و سه مجموعه «قهوه تلخ»،‌ «ویلای من» و «شوخی کردم» را برای شبکه ویدئویی کارگردانی کرده بود.
پیشتر هم در سال ۹۲، سریالی طنز با نام «ساختمان پزشکان» به کارگردانی سروش صحت، از شبکه سوم پخش شد که محور اصلی آن، ‌شوخی با روانشناسان بود. در آن زمان حاشیه خاصی در مورد این مجموعه به وجود نیامد.
قرار است مجموعه طنز دیگری از سروش صحت با نام «شمعدانی» جایگزین مجموعه «در حاشیه» در شبکه سوم شود.