رمان «نیمه غایب» حدود 10 سال و در دو دولت آقای خاتمی و احمدی‌نژاد، 15 بار چاپ شد، اما از سال 1388 این کتاب را لغو مجوز کردند. در آن زمان فهرست بلندی از ایراد به‌ دست ما دادند و تعداد زیادی ایراد گرفتند که خیلی نامعقول و غیرمنطقی بود.حسین سناپور بار دیگر برای از محاق خارج کردن رمان «نیمه غایب» به مسوولان وزارت ارشاد نامه نوشت.

حسین سناپور بار دیگر برای از محاق خارج کردن رمان «نیمه غایب» به مسوولان وزارت ارشاد نامه نوشت.

این نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ادبیات ایسنا،‌ با اشاره به نامه‌نگاری‌اش با محمد سلگی – رییس اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – برای از محاق خارج کردن رمان «نیمه غایب» گفت: حدود یک ماه است که برای گرفتن اجازه تجدید چاپ رمان «نیمه غایب» به مدیر اداره کتاب وزارت ارشاد اسلامی نامه نوشته‌ام، اما متأسفانه هنوز هیچ جوابی به من نداده‌اند.
وی ادامه داد: رمان «نیمه غایب» حدود 10 سال و در دو دولت آقای خاتمی و احمدی‌نژاد، 15 بار چاپ شد، اما از سال 1388 این کتاب را لغو مجوز کردند. در آن زمان فهرست بلندی از ایراد به‌ دست ما دادند و تعداد زیادی ایراد گرفتند که خیلی نامعقول و غیرمنطقی بود.
او اظهار کرد: جلوگیری از تجدید چاپ «نیمه غایب» در حالی است که همین کتاب در مدت 10 سالی که منتشر می‌شد، یکی دو جایزه گرفت که در این جوایز آدم‌های شناخته‌شده فرهنگی نقش داشتند و حتی در جایزه کتاب سال وزارت ارشاد در دوره آقای مسجدجامعی مورد تقدیر قرار گرفت. با همه این‌ها در سال 88 یک بار لیست بلندی به ما دادند و گفتند باید این موارد از کتاب حذف شود که به‌دلیل نامعقول و غیرمنطقی بودن این ایرادها من نپذیرفتم، چون نمی‌خواهم کتابی را که 15 بار چاپ شده است، تغییر دهم.
به گزارش ایسنا، حسین سناپور متولد 1339 است که نزدیک به سه دهه سابقه حضور در عرصه‌های ادبی را دارد، با نوشتن رمان «نیمه غایب» در سال 1378 مطرح شد. این رمان که تا سال 1387، 15 بار تجدید چاپ شد، برنده اولین دوره جایزه ادبی مهرگان و جایزه یلدا (به طور مشترک) شد. رمان دیگر این نویسنده «ویران می‌آیی» (چاپ 1382) است که نامزد جایزه‌های بنیاد گلشیری و یلدا بوده است. سناپور همچنین دارای دو مجموعه داستان با نام‌های «با گارد باز» (چاپ 83) و «سمت تاریک کلمات» (برنده جایزه بنیاد گلشیری، سال 84) و همچنین مجموعه مقالات «همخوانی کاتبان»، «ده جستار داستان‌نویسی» و «جادوهای داستان» است.
دیگر کارهای چاپ‌شده او، «شمایل تاریک کاخ‌ها» (چاپ 88)، مجموعه شعر «سیاهه من» (چاپ 89)، «یک شیوه برای رمان‌نویسی» (چاپ 89) و رمان «لب بر تیغ» (چاپ 90) است. رمان «دود» آخرین اثر منتشرشده این نویسنده است.
این نویسنده دارای سابقه تدریس ادبیات داستانی و آموزش رمان‌نویسی هم هست.