چند روز پيش گفت‌وگويي با بهروز افخمي در سايت‌ “كافه سينما” منتشر شد كه اين فيلم‌ساز درباره موضوعات مختلفي از جمله چند فيلم‌‌ مطرح سينماي ايران و سانسور و … حرف‌هايي زده بود. بهروز افخمي پس از انتشار اين مصاحبه و به‌روز شدن حرف‌هايي در قالب «كامنت» زير اين مصاحبه، نامه‌اي در تكذيب اين حرف‌ها و گفت‌وگويش به آن رسانه فرستاد كه گويا هنوز پس از گذشت دو روز منتشر نشده است.

Behroozafkhami

افخمي به دليل اين تعلل در انتشار پاسخ و تكذيبيه‌اش، نسخه‌اي از آن را در اختيار ما گذاشته كه بي‌كم و كاست منتشر مي‌شود. اگر پاسخ يا نوشته و توضيحي هم از آن رسانه در اختيارمان قرار بگيرد، به رسم اداي وظيفه‌ي حرفه‌اي قطعاً با كمال ميل و احترام منتشرش خواهيم كرد. متن نامه‌ي بهروز افخمي به اين قرار است:
 
هوالحق
 
گردانندگان محترم کافه سینما
آقایان علی معلم و امیر قادری
 
با سلام و احترام
 
چندی پیش به من خبر دادند که در کافه سینما از قول من حرف‌هایی سراپا ساختگی نقل شده درباره‌ي ممیزی و در این مایه که گفته‌ام سانسور خیلی خوب است و ممیزی‌های موجود در ساخت فیلم راه درست را به فیلم‌ساز نشان می‌دهد و ممیزی در دنیا امری رایج و طبیعی است و خلاصــه همـه جای دنیا همین اسـت که اینجا هســت و فیلم‌سازان بـایــد بچـه‌های خــوبی باشـــند و آدم‌های «به به از آفتاب عالم‌تاب» باشند تا با موانع مواجه نشوند، وگرنه اشک کباب موجب طغیان آتش است و همین جور از قول ما هر چه دل‌تان خواسته منتشر کرده‌اید و بعد هم به عنوان «کامنت» هر چه دوست داشته‌اید در جواب حرف‌هایی که خودتان از قول من جعل کرده‌اید، آورده‌اید. من از خیلی وقت پیش با اینترنت وقتم را تلف نمی‌کنم، اما سعی کردم حرف‌هایی که به من نسبت داده‌اید‌ پیدا کنم و بخوانم تا ببینم چه گفته‌ام. معلوم شد شما مطلب را از بساط دروغ‌پردازی دیگری به نام «آوینی فیلم» (؟) نقل کرده‌اید که من نمی‌شناسم. اما من شما را خوب می‌شناسم و شما مرا این قدر می‌شناسید که بدانید خزعبلاتی که از قول من نقل شده، به عقاید و نظریات من شباهتی ندارد و گذشته از این اگر روزنامه‌نگاری یادتان نرفته بـود و به کلی کافه‌چـی نشـده بـودید، می‌دانستید که وظیفه دارید یک تلفن به من بزنید و از صحت و سقم مطلب با خبر شوید. 
 
آقایان! این راه و رسم کافه‌داری نیست که برای سرگرم‌کردن مشتری، یک مشت دروغ‌ جعل کنید و از قول آدمی که وقـت وبـ‌گردی و ولـ‌گردی و کافه‌نشینی ندارد منتشـر کنید و بعد از چند روز آن را پنهــان کنید و امیدوار باشــید که آن بنده خدا بی‌خبر و غــافل بماند. اما اگر خطا کرده و فــریب خورده‌اید، رسم ادب این اسـت که عذر‌خواهـی کنید و از این به بعـد بیش‌تر مراقـبت کنید که در کافه شمـا دروغ و جــعل و ناجـوانمردی روی صحنه نـرود. 
 
حـالا هم لطف بفــرمایید و بـرای رعایت اخلاق کافه‌داری حداقل همین چند سطر را بدون کم وکاست و تحریف منتشر کنید. 
 
والسلام ـ بهروز افخمی