به نظر شما اگر مردم اين طوفان تبلیغاتی چهارساله را علیه فتنه و فتنه‌گران باور کرده بودند، هفت ماه پيش دکتر سعید جلیلی ۴ میلیون و دكتر حسن روحانى قريب به ۱۹ میلیون رأی آورده بود؟

                                                     توییتر سه پنج برای مطلب فرهنگی و هنری

“اظهارات حضرتعالی در خصوص «۹ دی» بى‌درنگ بر صدر رسانه‌های اصولگرا نشست و همان اندازه که براى ايشان دلخواه و دلنواز بود، کسرِ قابل توجهی از دل‌‌سپردگانتان را سرد و ناامید کرد. اگرچه فهم مى‌توان كرد كه دايرهء وسيع تلاش و تقلاهای اصولگرایان چو نقطه در ميانتان گرفته بود – که مصمم بودند داستان «فتنه» و «۹ دی» را امسال هرچه باشکوه و جلال‌تر برگزار كنند – و حضرتعالى ناگريزانه و ناگزير می‌بایست محض خالی نبودن عریضه هم که شده نظرى اظهار كنید.


پوشيده نيست كه ٩ دى سال پيش چندان جوش و جلا نداشت و اصولاً ضرورتى هم نداشت، از سرِ آنكه انتخابات ۲۴ خرداد در پيش بود و همدلی و وفاق ملی نياز بود تا مشارکتِ هرچه بيشتر رأی‌دهندگان را و انتخاباتى پرشور را رقم بزند. اين شد كه به استثناء یکی از نامزدهای اصولگرا که كوشيد از نمد فتنه کلاهی تمام‌پشم ببافد و توفيق يارش نبود، مابقی اصولگرایان رامشگرانِ سمفونیِ وحدت بودند و ترنمِ وفاقِ ملى بر لبانشان بود؛ اما امسال که فعلاً انتخاباتی در پیش و بالتّبَع تحبیب قلوبى هم نياز نيست تا به بالا بردن مشارکت مردمى بينجامد، سنگ تمام براى ٩ دى مى‌بايست گذاشت تا مبادا احدى در صدد رفع حصر برآيد. خاصّه كه اصولگرایان پس از گذشت چهار سال و نیم اسناد و مدارک جدیدی هم به دست آورده‌اند دال بر همکاری گستردهء آقایان موسوی و کروبی با سازمان‌های جاسوسی آمریکا و انگلستان و اسراییل، و مجرم بودنشان برایشان محرز شده كه جز با لفظ «طاغی» و «باغی» و «محارب» و «مفسد فی الارض» خطابشان نمى‌كنند و از «رأفت نظام» هنوز به مجازات اعدامشان نسپرده‌اند.

جناب آقای روحانی،

نمی‌دانم به عنوان «یک حقوقدان» نظر حضرتعالى دربارهء بازداشت سه‌سالهء دکتر زهرا رهنورد و همسرشان و جناب کروبی، بى كه هیچ محکمهء صالحی به اتهاماتشان رسیدگی کرده باشد، چیست. مفسد و محارب و باغی و طاغی و ديگراتهاماتی که به سهلىِ آب نوشيدن به آنان نسبت داده شده و می‌شود نزدِ کدام مرجع صالح و بی‌طرف و – بالاتر از همه – مستقلى به اثبات رسیده است؟

جناب آقای روحانی،

اصولگرایان – که همه‌ تریبونهای رسمى کشور را در كف دارند – بیش از چهار سال و نیم، شبانه‌روز و لاینقطع، هر اتهام و جرم و تهمت و هر افترا و نسبتی را که متصوّر مى‌توانستند بود به معترضان نتایج انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ نسبت دادند. خودشان بریدند؛ خودشان دوختند؛ خودشان قواره کردند؛ دریغِ آنکه حتی یک‌بار به معترضان اجازه دهند ايشان هم روایت خودشان را بگویند. به نظر شما اگر مردم اين طوفان تبلیغاتی چهارساله را علیه فتنه و فتنه‌گران باور کرده بودند، هفت ماه پيش دکتر سعید جلیلی ۴ میلیون و دكتر حسن روحانى قريب به ۱۹ میلیون رأی آورده بود؟

جناب روحانی،

به همان میزان که ناگزیرىِ جنابتان از هم‌نوازى با سمفونی فتنه در ۹ دی قابل درک است، نيز انتظار می‌رود عزم و اراده‌ای را که به نظر مى‌رسيد از ابتداى دولتتان براى رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی داشتید، همچنان و پيگيرانه وجههء همت خويش بداريد