ناپدید شدن دو شاعر اشعار شاهین نجفی در تهران

نزدیکان دو شاعر که پیش از این به دلیل سرودن اشعارشان احضار شده بودند، می گویند این دو جوان پس از یک احضار قضایی تازه ناپدید شده اند.











کافه سه پنج:نزدیکان دو شاعر که پیش از این به دلیل سرودن اشعاری برای شاهین نجفی احضار شده بودند، می گویند این دو جوان پس از یک احضار قضایی تازه ناپدید شده اند.
مهدی موسوی و فاطمه اختصاری که هر دو اشعاری برای برخی از ترانه های شاهین نجفی خواننده رپ سروده بودند، پس از آن که برای پرسش در باره ممنوع الخروج بودن به دادسرا مراجعه کرده اند، ناپدید شده اند.
یکی از دوستان این دو در صفحه فیسبوک خود نوشته است، «مدت دو هفته است که دو تن از دوستان ما: مهدی موسوی و فاطمه اختصاری بازداشت شده‌اند؛ مدتی صبر کردیم که شاید مثل دفعات پیش پس از مقداری بازجویی آزاد شوند، اما متاسفانه دو هفته است که حتا یک تلفن با خانواده‌ی خود نداشتند؛ از دستگیری اول پاییز89 تا به امروز چنین برخوردی را  ما شاهد نبودیم؛ هنوز مشخص نیست که دوستان ما را به چه جرمی بازداشت کرده‌اند و کدام ارگان آنها را گرفته، ما همه نگران وضعیت سلامتی‌شان هستیم. لطفن اطلاع‌رسانی کنید».
یکی دیگر از مطلعین از سابقه ماجرا به طور تلویحی از بازداشت هشت روز پیش فاطمه اختصاری و مهدی موسوی خبر داده است.
 این دو از شاعرانی بودند که پارسال به اتهام ترانه گفتن برای شاهین نجفی با آنها برخورد امنیتی شده بود.
همچنین اطلاعات تایید نشده ای منتشر شده مبنی بر این که ماموران امنیتی دو ماه پیش و پیش از انتشار آلبوم جدید شاهین نجفی یکی از مدیران موسسه برگ موزیک را که منتشر کننده آثار شاهین نجفی است بازداشت کرده اند.
یک کاربر دیگر در فضای مجازی نوشته است « ظاهرن آقای مهدی موسوی(شاعر)، و خانم فاطمه اختصاری(شاعر) پس از ممنوع الخروج شدن و مراجعه به دادسرا ناپدید شده اند و آقای موسوی طبق گفته خانواده ایشان چهار روز پیش به زندان اوین منتقل شده اند. قرار بود با آمدن دولت اعتدال دیگر شاعر و هنرمندی دچار این سرنوشت نشود، و کسی ناپدید نشود.»


یکی دیگر از دوستان این دو شاعر می نویسد«دو هفته ی پیش منتظر بودم که صبح بروم فرودگاه دنبال دو تا از عزیزانم. ساعت 3:35 دقیقه صبح بود که «دکتر سید مهدی موسوی» با من تماس گرفت و عنوان کرد که به همراه «فاطمه اختصاری» ممنوع الخروج اند و نمی توانند از کشور خارج شوند. فردایش هم چند تماس خیلی کوتاه با هم داشتیم و این تمام خبریست که من از دکتر موسوی دارم.
امروز بیش از دو هفته است که از دوستان عزیزم “سید مهدی موسوی” و “فاطمه اختصاری” هیچ خبری ندارم. این دو شاعر بعد از ممنوع الخروج شدنشان به دادسرا احضار می شوند که ظاهرا مراجعه نمی کنند و از بعدازظهر روز یکشنبه 17 آذر ماه به طور مشکوکی ناپدید شده اند. حتی خانواده های ایشان هم از وضعیتشان بی اطلاع هستند. تا کنون هیچ خبر دقیقی از این دو عزیز دریافت نکرده ایم و بسیار نگرانیم…
سکوتمان تا این لحظه تنها به خاطر نداشتن اطلاع دقیق از وضعیتشان بوده است، اطمینان از سلامتی شان برای ما مهمترین مسئله است،دوستان اگر خبر موثقی دریافت کردند ما را بی اطلاع نگذارند».