نوام چامسکی، زبان شناس و فیلسوف برجسته آمریکایی از دولت ایران خواسته مرضیه رسولی را که به تازگی بازداشت شده است آزاد کند. او به روزنامه گاردین گفته بازداشت خانم رسولی را “غیرقابل قبول” می‌داند و از حسن روحانی خواسته برای رهایی این روزنامه‌نگار اقدام کند.

نوام چامسکی، زبان شناس و فیلسوف برجسته آمریکایی از دولت ایران خواسته مرضیه رسولی را که به تازگی بازداشت شده است آزاد کند. او به روزنامه گاردین گفته بازداشت خانم رسولی را “غیرقابل قبول” می‌داند و از حسن روحانی خواسته برای رهایی این روزنامه‌نگار اقدام کند.
نشریه بریتانیایی کلیکگاردین روز شنبه (۱۲ ژوئیه – ۲۱ تیر) نوشته که نوام کلیکچامسکی با اشاره به بازداشت دست کم سه خبرنگار زن در دو ماه گذشته در ایران از دولت حسن روحانی خواسته برای آزادی آنها اقدام کند.
علاوه بر مرضیه رسولی، صباکلیکآذرپیک و ریحانه کلیکطباطبایی طی ماه‌های اخیر در ایران بازداشت شده‌اند.
نوام چامسکی خود را یک آنارشیست سندیکاگرا معرفی می‌کند
 و منتقد جدی سیاست خارجی دولت آمریکاست
این فیلسوف برجسته و استاد بازنشسته موسسه فناوری ماساچوست (ام.آی.تی) به گاردین گفته: “من از شنیدن خبر بازداشت مرضیه رسولی و سخت گرفتن بر او و دیگر روزنامه نگاران زن در ایران شگفت‌زده و متاثر شدم. یقینا چنین اقدامی غیرقابل قبول است و من امیدوارم به زودی آزاد شوند و از آنها به علت مجازات ناعادلانه که در حق‌شان صورت گرفته جبران خسارت شود.”

مرضیه رسولی سابقه کار در روزنامه‌هایی چون شرق و اعتماد را دارد

مرضیه رسولی نخستین بار در زمستان ۱۳۹۰ و در خانه‌اش بازداشت شد.
کمی پس از بازداشت خانم رسولی، فیلمی در تلویزیون دولتی ایران از او و چند نفر دیگر پخش شد که در آن اتهاماتی چون ارتباط با بیگانگان علیه‌شان مطرح شد.
مرضیه رسولی سابقه کار در روزنامه‌هایی چون شرق و اعتماد را دارد.
یادداشت‌ها و گزارش‌های او عمدتا در حوزه اخبار فرهنگی، موسیقی و نقد کتاب هستند.
حدود دو هفته پیش هم ریحانه طباطبایی، دیگر روزنامه‌نگار ایرانی، برای اجرای حکم راهی زندان اوین شد.
مظابق گزارش سال ۲۰۱۳ ‘کمیته بین‌المللی حمایت از روزنامه‌نگاران’، ایران پس از ترکیه دومین زندان بزرگ روزنامه‌نگاران است.