سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران می‌گوید که برگزاری کنسرت محمدرضا شجریان، هنرمند سرشناس موسیقی اصیل ایرانی با «ممنوعیت قانونی» مواجه است.


حسین نوش‌آبادی، معاون پارلمانی و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران می‌گوید که برگزاری کنسرت محمدرضا شجریان، هنرمند سرشناس موسیقی اصیل ایرانی با «ممنوعیت قانونی» مواجه است.

محمدرضا شجریان، هنرمند سرشناس موسیقی اصیل ایرانی با «ممنوعیت قانونی» مواجه است
محمدرضا شجریان، هنرمند سرشناس موسیقی اصیل ایرانی با «ممنوعیت قانونی» مواجه است
نوش‌آبادی در گفت‌وگو با روزنامه آرمان تأیید کرده که شجریان برای برگزاری کنسرت «محدودیت‌هایی» دارد که از سوی برخی نهادهای خارج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برقرار شده است.
این مقام وزارت ارشاد نام نهادهایی که برگزاری کنسرت توسط محمدرضا شجریان را ممنوع کرده‌اند، فاش نکرده است.
نوش‌آبادی دی‌ماه سال گذشته گفته بود که محمدرضا شجریان برای برگزاری کنسرت موسیقی «باید به آرمان‌ها و برنامه‌های نظام نزدیک‌تر شود.»
اجرای کنسرت توسط محمدرضا شجریان در حالی ممنوع شده که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در زمان رقابت‌های انتخاباتی سال گذشته از صدای شجریان در کلیپ‌های تبلیغاتی‌اش استفاده کرد و گفت که از پخش ‌نشدن صدای او در صدای و سیمای جمهوری اسلامی، گله‌مند است.
محمدرضا شجریان در رویدادهای انتخابات بحث‌برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ از جنبش اعتراضی به نتایج این انتخابات پشتیبانی می‌کرد و به همین دلیل نیز بارها مورد حمله رسانه‌های طرفدار حکومت قرار گرفت.
ابراز امیدواری در مورد توقف روند لغو کنسرت‌ها
حسین نوش‌آبادی در بخش دیگری از این گفت‌وگو ابراز امیدواری کرده که در سال جاری روند لغو کنسرت‌های موسیقی متوقف شود.
سال گذشته دست‌کم ۲۰ کنسرت موسیقی با فشار تندروهای مذهبی و بسیجیان در شهرهای مختلف ایران لغو شد.
نوش‌آبادی گفته که «ما وقتی مجوزی صادر می‌کنیم همه ابعاد قانونی و شرعی را در نظر می‌گیریم بنابراین انتظار نداریم دیگران در برابر تصمیماتی که مبتنی بر قواعد حقوقی و ضوابط قانونی است، ایستادگی کنند.»
سخنگوی وزارت ارشاد از نهادهای انتظامی و امنیتی خواسته از کنسرت‌هایی که مجوز دارند، حمایت و امنیت آن‌ها را برقرار کنند.