وودی آلن در واکنش به ادعای دختر خوانده‌اش که مدعی شده بود این فیلمساز آمریکایی در کودکی از او “سوءاستفاده جنسی” می کرده، این ادعا را “دروغ و شرم‌آور” خوانده است.

وودی آلن در واکنش به ادعای دختر خوانده‌اش که مدعی شده بود این فیلمساز آمریکایی در کودکی از او “سوءاستفاده جنسی” می کرده، این ادعا را “دروغ و شرم‌آور” خوانده است.
روز شنبه، دیلن فارو در نامه‌ای سرگشاده نوشته است که وودی آلن در سال ۱۹۹۲ او را که آن زمان هفت ساله بود، در “در یک اتاق زیر شیروانی تاریک که شبیه کمد بوده” مورد سوءاستفاده قرار داده است.

خانم فارو که فرزنده خوانده مشترک میا فارو، بازیگر، و وودی آلن است در نامه خود از هالیوود انتقاد کرده و نوشته آنها همچنان از “متجاوزی که به خانه‌مان مصیبت آورد” قدردانی می‌کنند.
در سال ۱۹۹۲ و زمانی که ادعای سوءاستفاده آلن از دیلن مطرح شد، از آلن در ارتباط با اتهام آزار جنسی کودکان تحقیق به عمل آمد، اما هیچگاه متهم به ارتکاب این جرم نشد.
لزلی دارت، مدیر برنامه‌های وودی آلن گفته است که او به زودی مستقیما پاسخ خواهد داد.
خانم دارت گفته است که “وقتی برای اولین بار این ادعا مطرح شد، تحقیقات جامعی از سوی هیئت کارشناسان مستقلی که از سوی دادگاه انتخاب شده بودند صورت گرفت”.

میا فارو، ستاره هالیوود در دهه ۱۹۸۰ رابطه‌ای عاشقانه‌ای با وودی آلن پیدا کرد

خانم دارت در ادامه گفت: “کارشناسان به این نتیجه رسیدند که شواهد معتبری در خصوص سوءاستفاده جنسی وجود نداشت و دیلن فارو قادر نبود میان واقعیت و خیال فرقی قائل شود. احتمالا دیلن فارو از سوی مادرش هدایت می شده است.”
در سال ۱۹۹۲ هیئتی از روانشناسان که از سوی پلیس و دادستانان آمریکا مسئول رسیدگی به این پرونده بود، اعلام کرد که دیلن مورد سوءاستفاده قرار نگرفته است.
این پرونده وقتی بحث‌برانگیز شد که بعدها یکی از دادستانان گفت که “شواهدی احتمالی” برای متهم کردن وودی آلن وجود داشت، اما او این کار را به منظور محافظت از کودک انجام نداد.
وودی آلن همواره اظهار بی‌گناهی کرده است. او پیشتر میا فارو، شریک سابق زندگی‌اش و مادرخوانده دیلن را متهم می‌کرد که این ادعا ساخته ذهن فارو در پی جدایی پر سر و صدای این دو نفر در سال ۱۹۹۲ بوده است.
دیلن فارو در نامه‌ سرگشاده خود که در نیویورک تایمز منتشر شده، نوشته: “محبوب‌ترین فیلم وودی آلن برای شما کدام‌ است؟ پیش از آنکه پاسخ دهید، باید بدانید که وقتی من هفت ساله بودم، وودی آلن من را به اتاق زیر شیروانی تاریک در طبقه دوم خانه‌مان، که شبیه کمد بود برد و به روی شکم خواباند و در حالی که من را به بازی با قطار برقی برادرم مشغول می‌کرد، مورد سوءاستفاده جنسی قرار داد.”
خانم فارو که اکنون با نام دیگری در فلوریدا زندگی می کند می‌گوید که پس از آن دچار سوءتغذیه شده و به خود آسیب می‌رسانده است.
او گفته است که تصمیم برای شکستن سکوتش آن هم پس از دو دهه، به مناسبت نامزدی تازه‌ترین ساخته وودی آلن (جاسمین غمگین) برای سه جایزه اسکار بوده است.

تازه ترین ساخته وودی آلن (جاسمین غمگین) نامزد سه جایزه اسکار شده است

او در نامه‌اش نوشته است : “هرگاه تصویر کسی که مرا آزار داده را روی پوستر، تی‌شرت یا تلویزیون می‌دیدم، فقط می‌توانستم هراس خود را پنهان کنم تا گوشه‌ای بیایم و تنها باشم و عذاب بکشم. اما دیگر نمی‌خواهم عذاب بکشم.”
او همچنین انگشت اتهام را به سوی بازیگران فیلم‌های آلن نیز نشانه رفته و از جمله خطاب به کیت بلانشت، بازیگر جاسمین غمگین نوشته: “کیت بلانشت، اگر بچه خودت بود چه می کردی؟ دایان کیتون، تو از موقعی که من بچه بودم مرا می شناختی. آیا فراموشم کرده‌ای؟”
میا فارو، ستاره هالیوود در دهه ۱۹۸۰ رابطه‌ای عاشقانه‌ای با وودی آلن پیدا کرد. این دو که هیچگاه ازدواج نکردند و در خانه‌های مجزا زندگی می‌کردند، مشترکا یک دختر (دیلن) و یک پسر (موزز) را به فرزندی پذیرفتند.
این زوج در سال ۱۹۹۲ در پی آشکار شدن رابطه آلن با سون-یی، دختر خوانده دیگر میا فارو از هم جدا شدند.
کمی بعد ادعای سوءاستفاده جنسی آلن از دختر خوانده‌شان مطرح شد.
در همان زمان وودی آلن در بیانیه‌ای این ادعا را “سوءاستفاده‌ای مخرب و وحشتناک از معصومیت کودکان در جهت اهداف شخصی و تلافی جویانه” خواند.