اسکارلت جوهانسن، بازیگر هالیوودی در پاسخ به انتقادهای اخیر موسسه خیریه آکسفام و گروه های حامی فلسطینی بابت تبلیغش برای یک شرکت اسرائیلی،‌ گفته است که تصمیم دارد حامی همکاری‌های اقتصادی و تعامل فرهنگی بین اسرائیل و فلسطین دموکراتیک باقی بماند.

                                                 
                                                        
                                                                لایک زنی فیس بوک ما



                                   توییتر سه پنج را به دوستان خود اضافه کنید

اسکارلت جوهانسن، بازیگر هالیوودی در پاسخ به انتقادهای اخیر موسسه خیریه آکسفام و گروه های حامی فلسطینی بابت تبلیغش برای یک شرکت اسرائیلی،‌ گفته است که تصمیم دارد حامی همکاری‌های اقتصادی و تعامل فرهنگی بین اسرائیل و فلسطین دموکراتیک باقی بماند.

اسکارلت جوهانسن برای شرکت سودااستریم تبلیغ کرده است که یک شرکت اسرائیلی است و دستگاه های تولیدکننده سودا و دیگر نوشیدنی های کربناتی را تولید می کند. این شرکت ۲۵ کارخانه در سراسر دنیا دارد و یکی از آنها در شهرک یهودی نشین اسرائیلی معاله ادومیم در کرانه غربی رود اردن است.


به گفته او این شرکت “نه تنها پایبند به رعایت اصول محیط زیستی است، بلکه مصمم به ساخت پلی است از صلح، میان اسرائیل و فلسطین،‌ و از همسایگانی که در کنار هم کار می کنند، حمایت می کند، به آنها حقوق برابر می دهد و آنها را از همه گونه حقوق و مزایای برابر برخوردار می کند.”اسکارلت جوهانسن در بیانیه ای که در هافینگتون پست منتشر کرده، گفته است که با همکاری با شرکت سودا استریم هرگز تصمیم نداشته چهره‌ای برای هر گونه جنبش و موضع اجتماعی یا سیاسی باشد.








موسسه آکسفام اینترنشنال،‌ که جوهانسن سفیر تبلیغاتی این موسسه خیریه هم هست،‌ به تازگی در بیانیه ای که روی وبسایت خود منتشر کرده است، نوشته است که “این شرکت که در شهرک‌های اسرائیلی فعالیت می کند، سبب تداوم فقر و محرومیت از حق جوامع فلسطینیانی می شود که ما از آنها حمایت می کنیم. آکسفام مخالف هر گونه فعالیت اقتصادی با شهرک های یهودی نشین اسرائیلی است که تحت قوانین بین المللی،‌ به طور غیر قانونی ساخته شده اند.”
آکسفام در بیانیه خود نوشته است که به رابطه اش با اسکارلت جوهانسن “که از سال ۲۰۰۵ در جهت حمایت از ماموریت آکسفام برای پایان دادن به فقر و بی عدالتی از این موسسه حمایت کرده است”، مفتخر است. و با این حال، پس از عقد قراردادش با شرکت سودااستریم، “نگرانی” خود در این زمینه را به اطلاع خانم جوهانسن رسانده است.
اسکارلت جوهانسن در پاسخ به آکسفام در بیانیه خود نوشته است که از زمانی که سفیر آکسفام شده، توانسته به صورت دست اول، شاهد پیشرفتی باشد که در اثر همبستگی جوامع و همکاری شان در کنار هم حاصل شده است. او نوشته “این گروه های همسایه، از حاصل کار خود در محیط کار برابر، و از حقوق برابری که برای خانه و خانواده خود می برند، احساس غرور می کنند.”
آگهی تبلیغاتی سودا استریم با شرکت اسکارلت جوهانسن ۲۹ ساله، در طول مسابقات سوپربول آمریکا در روز دوم فوریه پخش خواهد شد.