پدران در خانه موضوع پروژه عکاس سوئدی یوهان بافمن است. او که این پروژه عکاسی را پس از تجربه پدر شدن خودش شروع کرده است می‌گوید:‌«پروژه پدران سوئدی وقتی آغاز شد که خودم در خانه‌ بودم و از پسرم نگهداری می‌کردم. تقریباً هیچ منبع آموزشی، بلاگ یا چیزی که مربوط به پدرهایی که در خانه می‌مانند پیدا نمی‌کردم. اینطور بود که ایده ثبت زندگی پدرهایی که در طول مرخصی والدی خانه می‌مانند متولد شد. من می‌خواستم بدانم دلیل این انتخاب آنها چیست و می‌خواهند چه چیزهایی یاد بگیرند. سوئد سیستمی منحصر به فرد برای والدین و مرخصی فرزندآوری مهیا کرده است و این موجب شد من فکر کنم مردان زیادی را در مرخصی والدی پیدا خواهم کرد. اما فقط ۱۲٪ آنها سهم برابری از مرخصی والدی را با والد دیگر تقسیم کرده بودند.

در تلگرام به کانال سه پنج بپیوندید تا از تازه‌ترین مطالب آن باخبر شوید:

https://telegram.me/sepanjlitr

پدران در خانه موضوع پروژه عکاس سوئدی یوهان بافمن است. او که این پروژه عکاسی را پس از تجربه پدر شدن خودش شروع کرده است می‌گوید:‌
«پروژه پدران سوئدی وقتی آغاز شد که خودم در خانه‌ بودم و از پسرم نگهداری می‌کردم. تقریباً هیچ منبع آموزشی، بلاگ یا چیزی که مربوط به پدرهایی که در خانه می‌مانند پیدا نمی‌کردم. اینطور بود که ایده ثبت زندگی پدرهایی که در طول مرخصی والدی خانه می‌مانند متولد شد. من می‌خواستم بدانم دلیل این انتخاب آنها چیست و می‌خواهند چه چیزهایی یاد بگیرند. سوئد سیستمی منحصر به فرد برای والدین و مرخصی فرزندآوری مهیا کرده است و این موجب شد من فکر کنم مردان زیادی را در مرخصی والدی پیدا خواهم کرد. اما فقط ۱۲٪ آنها سهم برابری از مرخصی والدی را با والد دیگر تقسیم کرده بودند.
این چیزی نیست که منطبق بر چهره سوئد به عنوان یکی از برابرترین کشورهای دنیا باشد. بنابراین امیدوار هستم این پروژه بتواند پدران بیشتری را در سوئد و سایر کشورها تشویق به ماندن در خانه کند و به اهمیت اثر این تصمیم در زندگی خود و فرزندانشان پی ببرند. اما باید از خود پرسید: اگر همه زوج‌ها مرخصی والدی را بطور برابر بین خود تقسیم کنند، سوئد و سایر کشورها چطور جوامعی خواهند شد؟
امیدوارم عکس‌های من موجب رشد چنین فکرهایی شود.»

04Dads
هیچ کشور دیگری مثل سوئد برای والدین مزایا و مرخصی‌هایی اینچنین مهیا نمی‌کند:‌۴۸۰ روز مرخصی با حقوق دولتی در مجموع برای تولد هرفرزندی درنظر گرفته شده است. هدف این قانون تأمین برابری جنسیتی بیشتر است و حداقل ۶۰ روز آن باید توسط پدر استفاده شود وگرنه کل ۴۸۰ روز از دست می‌رود. هرچه این تقسیم مرخصی‌ها بیشتر باشد دولت جایزه بیشتری هم به زوج‌ها می‌دهد که می‌تواند تا سقف ۱۵۰۰ یورو بالا برود. با این حال تعداد پدرهایی که از این فرصت استفاده می‌کنند بسیار کم هستند و تعداد بسیار کم‌تری از نصف این مرخصی ۴۸۰ روزه استفاده می‌کنند.

   JB20150314_06595690 01Dads 02Dads 03Dads 05Dads 06Dads 07Dads 08Dads 08swedish_dads 09Dads 10Dads 11Dads 12Dads 13Dads 15swedish_dads 16swedish_dads (1)    20swedish_dads 21swedish_dads
منبع: http://www.johanbavman.se/swedish-dads