بالن و پرچم هردو به زمین بازگشته‌اند اما تصاویر زیبایی از سطح کره زمین و درخشش آفتاب از پشت این پرچم به جا مانده است.این سازمان گفته است که هدف اصلی از این اقدام “ترویج و حمایت از اصول حقوق بشر است که از اساسی‌ترین حقوق جامعه همجنسگرایان، تراجنسی‎ها و دوجنسگرایان به شمار می‌رود”.







پرچم همجنسگرایانImage copyrightYOUTUBE/PLANTINGPEACE
پرچم رنگین کمان که به نماد همجنسگرایان تبدیل شده است به وسیله بالنی که قابلیت پرواز در ارتفاع بالا را دارد به فضا فرستاده شده است.
سازمان “کاشتن صلح” (Planting Peace) که سازمانی غیرانتفاعی است و هدفش ترویج صلح در جهان است روز ۱۷ اوت در میلواکی، ایالت ویسکانسن آمریکا، این پرچم را به فضا فرستاد. 
دوربینی که در بالن نصب بود صعود آن را به ارتفاع بیش از ۳۴ کیلومتر بالای سطح زمین ضبط کرده و نشان داده است.
بالن و پرچم هردو به زمین بازگشته‌اند اما تصاویر زیبایی از سطح کره زمین و درخشش آفتاب از پشت این پرچم به جا مانده است.
این سازمان گفته است که هدف اصلی از این اقدام “ترویج و حمایت از اصول حقوق بشر است که از اساسی‌ترین حقوق جامعه همجنسگرایان، تراجنسی‎ها و دوجنسگرایان به شمار می‌رود”.
مسئولان این سازمان در بیانیه خود می‌گویند امیدوارند این اقدام “ما را به جهانی فاقد تبعیض و ترس” نزدیک‎تر کند.
همجنسگرا ستیزیImage copyrightREUTERS
آنها علاوه بر فعالیت در زمینه حقوق همجنسگرایان، برنامه‌هایی برای ارائه کمک‎های انساندوستانه و حفاظت از محیط زیست در سراسر جهان انجام می‌دهد.
این سازمان اخیرا برای انتشار یک پوستر که در آن دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حال نزدیک شدن برای بوسیدن تد کروز، رقیب پیشین اوست، در رسانه ها جنجال به پا کرد.
روی این پوستر نوشته است به ترس از همجنسگرایان یا “هوموفوبیا” پایان دهید.