سایت فروش اینترنتی کتاب آمازون ، رمان «دوزخ» نوشته «دن براون» آمریکایی را به عنوان پرفروش‌ترین کتاب خود در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد. این سایت در واپسین روزهای سال ۲۰۱۳ فهرست ۱۰ رمان پرفروش را منتشر ساخت.

سایت فروش اینترنتی کتاب آمازون ، رمان «دوزخ» نوشته «دن براون» آمریکایی را به عنوان پرفروش‌ترین کتاب خود در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد. این سایت در واپسین روزهای سال ۲۰۱۳ فهرست ۱۰ رمان پرفروش را منتشر ساخت.
این آمار، با توجه به فروش کتاب‌های چاپی و الکترونیک به دست آمده و این نتایج، حاصل دو بخش فروش کتاب و فروش کتابخوان کیندل آمازون است.
رمان معمایی و اسرارآمیز «دوزخ» در سال ۲۰۱۳ مورد توجه دوستداران کتاب در سراسر جهان قرار گرفت. این ژانر، یازده عنوان از بیست عنوان کتاب پرفروش سال را دربرگرفته‌است.
دیگر کتاب پرفروش سایت آمازون، کتاب جدید خالد حسینی، نویسنده افغانی ‌ـ آمریکایی بود که با سومین رمانش با عنوان «و کوه‌ها طنین‌انداز شدند» در مکان دوم قرار گرفت. این نویسنده در کتاب جدید خود بار دیگر به زندگی خانوادگی در افغانستان و روابط خواهران و برادران در دل توفان‌های سیاسی پرداخته‌است.
سومین کتاب پرفروش آمازون، کتاب جدید جی.کی.رولینگ بود که با عنوان «آوای کوکو» و با نام مستعار رابرت گالبرایت به بازار آمد. این کتاب نیز در ژانر جنایی و معمایی نوشته شده‌است.
رمان «راز شوهر» نوشته لین موریارتی کتابی بود که رده چهارم فهرست بزرگسالان را به خود اختصاص داد. کتابی با عنوان «تکیه کردن» نیز جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد. در مکان ششم دیوید بالداچی با رمان«ضربه» جای داشت. جان گریشام با رمان«ردیف درختان افرا» مکان هفتم را به خود اختصاص داد و در مکان هشتم سیلویا دی با کتابی به نام «بافتن با تو» جای گرفت. لی چایلد با جدیدترین کتابش «هرگز بازنگرد» مکان نهم جدول پر فروش ها را از آن خود ساخت. جودی پیکولت با «قصه گو» مکان دهم را به خود اختصاص داد.
اما در بازار کتابفروشی های آمریکا رمان «دوزخ» در میان ۱۰ کتاب پرفروش کریسمس قرار نگرفت. در این هفته جان گریشام فاتح جدول آثار پرفروش آمریکا شد. رمان «ردیف درخت‌های افرا» را که ادامه رمان پرفروش زمانی برای کشتن است و باز هم جیک بریگانس به عنوان وکیل در آن حضور دارد، انتشارات دابلدی منتشر کرده‌است.
میچ آلبوم پس از جان گریشام دومین نویسنده برتر هفته شد. «نخستین تماس تلفنی از بهشت» که داستان آن در یک شهر کوچک در میشیگان رخ می‌دهد. زنگ تلفن به صدا درمی‌آید و صدایی از بهشت با آنان سخن می‌گوید و…
رمان «قدرت یگان» در دومین نوبت حضورش در این فهرست، سومین ردیف جدول را از آن خود کرد. این کتاب اثر مشترک تام کلانسی و مارک گرینی است و در این اثر، جک ریان همراه پسرش که مأمور مخفی ضداطلاعات و فردی خبره است، تلاش می‌کنند از راز مردی اهل روسیه که بسیار قدرتمند است پرده بردارند. این مرد روس شخصیت آخرین کتاب تام کلانسی پیش از مرگش است.
دونا تارت همچنان با کتاب «سهره» محبوب آمریکایی هاست و پس از هشت هفته که در این فهرست حضور دارد، این بار از جایگاه هفتم به چهارمین سکوی جدول نقل مکان کرده‌است.
این اثر، داستان پسری ۱۳ ساله به نام تئو را نقل می‌ کند که در حادثه‌ای مادرش را از دست می‌دهد، اما خودش زنده می‌ماند. وی به عالم هنر کشیده شده و قاچاق یک تابلو از موزه هنر متروپولیتن برایش دردسرساز می‌شود.
با این که نزدیک یک ماه از ورود «دکتر اسلیپ» به جدول پرفروش های آمریکا می گذرد، این کتاب همچنان پرفروش است و این بار عنوان پنجمین کتاب هفته را به خود اختصاص داد. استفن کینگ این اثر را که ادامه‌ای بر رمان «درخشش» سال ۱۹۷۷ است منتشر کرد.
ششمین جایگاه جدول ازآن «از قلبم عبور کن» نوشته جیمز پترسون شد. در این کتاب باز هم ماجراهای شخصیت اصلی داستان‌های پترسون یعنی کارآگاهی به نام آلکس کراس روایت می‌شود. وی که به کار و خانواده‌اش بسیار علاقه‌مند و متعهد است، از سوی مردی نابغه که جنایت‌هایی عجیب انجام می‌دهد، تهدید می شود.
رمان «خدایان گناه» به قلم مایکل کانلی بر سکوی هفتم ایستاد. در این کتاب ، ماجرای میکی هالر وکیل مدافعی نقل می شود که بیرون از دادگاه با قاتلان، پلیس‌های تقلبی و یک دختر عصبانی مواجه می‌شود. ژانت ایوانویچ با رمان «حذف بیستمین نفر» هشتم شد و در آن، باز هم استفانی پلام حضور دارد ولی این بار قرار است گانگستری تحت تعقیب را ردیابی کند.
نهمین ردیف این جدول در انحصار کتابی تازه وارد با عنوان «معصومیت» نوشته دین کونتز قرار گرفت. در این کتاب، زندگی مردی که کاملاً در انزوا زندگی می کند با زندگی دختری گره می خورد که زندگی‌اش در خطر است و ….
رمان «کینگ و ماکسول» به قلم دیوید بالداچی، عنوان دهمین کتاب هفته را به خود اختصاص داد. در آن، ماجرای کینگ شین و مایکل ماکسول ماموران مخفی سابق نقل می شود که حالا بازپرس و کارآگاه خصوصی شده‌اند. این دو نفر ماجرای مرگ مشکوک یک سرباز را در افغانستان پیگیری و بررسی می‌کنند.