اثری از «بنکسی»، معروف‌ترین نقاش گرافیتی‌کار که تعدادی مرد را در حال جاسوسی و شنود در کنار یک باجه تلفن نشان می‌دهد، جا به جا خواهد شد.
این اثر که “باجه جاسوسی” نام دارد، در ماه آوریل بر روی دیوار یک خانه شخصی در شهر چنتلهام انگلیس ظاهر شد. روز چهارشنبه، تعدادی پانل چوبی دور این اثر قرار گرفت و شک مردم محلی را برای امکان جا به جایی این اثر برانگیخت. شرکتی که این پانل‌های چوبی را در اطراف این اثر کارگذاشته اعلام کرده‌است که برای انجام این کار به صاحب خانه پول پرداخت شده و این نقاشی دیواری برای به حراج گذاشته شدن در چهارم جولای به لندن منتقل خواهد شد. تخمین زده شده که این اثر در حدود یک میلیون پوند به فروش خواهد رفت.

به گفته این شرکت، جا به جایی این نقاشی باعث جلوگیری از خراب شدن این اثر می‌شود، با این حال مردم محلی با دیدن پنل‌های چوبی شب را به نگهبانی این اثر گذراندند تا مطمئن شوند که جا به جا نخواهد شد. اما صاحب خانه تصمیم به فروش و برداشتن این نقاشی دیواری از روی دیوارگرفته‌است.

بنکسی خالق این نقاشی دیواری، در اوایل ماه ژوئن تأیید کرد که این اثر یکی از کارهای اوست که تنها سه مایل با یکی از ایستگا‌ه‌های شنود دولت انگلستان(GCHQ) فاصله دارد. از آن زمان، این نقاشی هزاران بازدید کننده را به خود جذب کرده‌است.

banksy07banksy06banksy05